کد خبر: 1193249
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
۵ آژانس سازمان ملل به طور مشترک، خواستار آتش‌بس و دسترسی نامحدود مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه شدند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق جمعیت سازمان ملل، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان جهانی بهداشت یک بیانیه مشترک صادر کردند و در آن خواستار «آتش‌بس بشردوستانه» و «دسترسی فوری و نامحدود به کمک‌های بشردوستانه» در سراسر غزه شدند.

به گزارش رویترز، در ادامه این بیانیه آمده است: «جریان کمک‌های بشردوستانه باید پایدار باشد و به همه مردم غزه اجازه دهد تا کرامت خود را حفظ کنند.»

ساعاتی پیش، مارتین گریفیث، هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل نیز ضمن انتقاد از رویکرد رژیم صهیونیستی در مسدود کردن واردات سوخت به غزه، تاکید کرد سوخت باید در کمک‌های آینده به این منطقه محاصره شده گنجانده شود.

رژیم صهیونیستی با ارسال سوخت به غزه در قالب کمک‌های بشردوستانه مخالف است و ادعا می‌کند حماس می‌تواند آن را مصادره کرده و در جنگ استفاده کند. با این حال، گروه‌های بشردوستانه می‌گویند وجود سوخت برای تامین نیاز‌های اساسی غیرنظامیان از جمله مراقبت‌های پزشکی ضروری است.

گفتنی است، کامیون‌های هلال احمر که حاوی مواد غذایی و دارو هستند امروز برای اولین بار از آغاز محاصره توانستند از مصر وارد غزه شوند. با این حال، گروه‌های امدادی می‌گویند این کمک‌ها مانند قطره‌ای در اقیانوس است و میزان آن کافی نیست. وزارت بهداشت دولت خودگردان فلسطین می‌گوید تنها ۳ درصد از کمک‌های پزشکی مورد نیاز برای نوار غزه وارد منطقه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار