کد خبر: 1191975
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
مدیر کل ورزش و جوانان تهران گفت: با پرسپولیس مکاتبه داشتیم که هندبال دختران، والیبال و کشتی را حمایت و به معنای واقعی باشگاه داری کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، علی جوادی در نشست خبری اداره ورزش و جوانان استان تهران به مناسبت هفته تربیت بدنی، اظهار داشت: از اسفند ۱۴۰۰، برنامه‌ها و تغییر رویکردها، افتخارات و توفیفات زیادی در سطح اداره کل و شهرستان‌های مختلف و حوزه‌های شهر تهران ایجاد شد.

وی افزود: در حوزه جوانان دچار یاس و انقطاع بودیم. عدم حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های سمن‌ها و شنیده نشدن مطالبات، باعث ریخته شدن سمن‌ها از حوزه معاونت اداره کل ورزش و جوانان را شاهد بودیم. ۵ سمن‌ بیشتر فعال نبود. به این نتیجه رسیدیم اداره کل در سالیان گذشته نتوانسته در راستای ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد اهداف خودش را پیاده کند. مکاتبات زیادی داشتیم. از معاونت جوانان وزارت ورزش خواهش کردیم همکاری از سطح سمن‌ها را افزایش بدهیم. یعنی پیاده سازی برنامه‌ها فقط در سطح سمن‌ها نباشد و سایر نهادهای مردمی را هم به رسمیت بشناسیم. با توجه به همراهی مثبتی که با تمام ادارات کل صورت گرفت، به رسمیت شناخته شد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان تهران گفت: بعد از تاییدیه‌هایی که از مراجع ذی صلاح برای ما می‌آید در کمتر از ۴۵روز شاهد صدور پروانه هستیم. در حوزه ورزش باید به ۴دسته ماموریت‌ها را تقسیم کنیم. در حوزه ورزش تربیتی، ارتباط خیلی خوبی با آموزش و پروش برقرار شد. جلسات کاری مستمری داریم. بسیاری از مربیان ما از بدنه معلمان آموزش و پرورش هستند که استعدادیابی را برای ما تسهیل می‌کند. شاخصه‌های ورزش همگانی رشد کرده و حدود ۷درصد روی آوری نسبت به دوران پیش از کرونا به ورزش همگانی افزایش پیدا کرده و این یک دستاورد است. با همراه سازی سایر دستگاه‌های اجرایی و سازمان ورزش شهرداری تهران، توانستیم رشد شاخصه‌ها را ایجاد کنیم. البته به این عدد راضی نیستیم اما رشد معناداری است.

وی تصریح کرد: اگر ۵-۴ سال این رشد را حفظ کنیم به افزایش ۴۰-۳۰ درصدی می‌رسیم. در حوزه ورزش قهرمانی، استان تهران بیشترین سهم را در اعزام‌های ملی دارد. تعداد ورزشکاران عضو تیم‌ملی در رشته‌های مختلف استان تهران رشد خوبی داشته، ۷۴ ورزشکار تهرانی در هانگژو و بیش از ۴۰ نفر در بازی‌های پاراآسیایی نشان از رشد خوب استان داشته است. باشگاه‌های ورزشی فعال در لیگ‌های مختلف رشته‌های مختلف نشان می‌دهد استان تهران در شیب مثبت رشد قرار گرفته و باید این را حفظ کنیم. از باشگاه‌های فعال و دارای جایگاه مردمی مانند استقلال، پرسپولیس یا هوادار و پیکان خواهش می‌کنیم از سایر رشته‌ها هم حمایت کنند. با استقلال و پرسپولیس مکاتبه داشتیم که هم به پیشکسوتان خودشان توجه کنند و هم به رشته‌های دیگر بپردازند.

جوادی گفت: با پرسپولیس مکاتبه داشتیم که هندبال دختران، والیبال و کشتی را حمایت و به معنای واقعی باشگاه داری کنند. در حال تغییر رویکرد هستند تا بعد از تامین اعتبار بتوانند در سال‌های آینده از ورزش قهرمانی بانوان حمایت کنند. در حوزه ورزش حرفه‌ای، باید حمایت بخش‌های خصوصی، شرکت‌ها و بنگاه‌های صنعتی تهران را همراه کنیم تا جریان ورزش حرفه‌ای ابتر نماند. طرحی به استان‌دار تهران دادیم تا به اداره‌ کل صمت و کار استان ابلاغ شود تا شرکت‌ها و کارخانجات به مدد ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تهران بیایند و از محل مسئولیت اجتماعی و طرح سلامت، این حوزه را هم رشد بدهیم تا ترنوبل مالی ورزشکاران تهرانی از این راه افزایش پیدا کرده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار