کد خبر: 1189924
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان:
قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان، آزادسازی قدس را گام اولیه ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و از وضعیت رو به زوال رژیم صهیونیستی و لزوم ادامه مقاومت و جهاد برای رسیدن به پیروزی سخن گفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، شیخ نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب الله لبنان که مهمان برنامه «ساعت به وقت قدس» شبکه یک سیما بود، در پاسخ به اینکه وجود فلسطین را به عنوان عامل وحدت بخش مسلمانان چگونه ارزیابی می‌کنید اظهار کرد: نمی‌توانیم وحدت اسلامی را بدون قطب نما بودن فلسطین تصور کنیم، در طول بیش از ۴۰ سال گذشته که جمهوری اسلامی ایران بنیان گذاشته شده شاهد بودیم که امام خمینی (ره) میان وحدت اسلامی و فلسطین ارتباط و پیوند برقرار می‌کرد.

مسلمانان در تشخیص دشمنی اسرائیل هیچ اختلافی ندارند

وی تأکید کرد: امروز اگر بخواهیم مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی را مورد خطاب قرار دهیم برای اینکه به آن‌ها بگوییم بیایید در مقابل دشمن متحد شویم آن‌ها در تشخیص دشمن با هم اختلاف دارند، اما در تشخیص اینکه اسرائیل دشمن است و فلسطین و قدس اشغال شده، هیچ اختلافی باهم ندارند. من معتقدم که یکی از محور‌های اصلی، مسأله فلسطین است که تمامی اهل سنت و شیعیان با وجود اختلافات سیاسی و مشکلات کشورشان و دشواری‌هایی که به وجود آمده، بر آن اجماع دارند.

شیخ نعیم قاسم در پاسخ به اینکه آیا نابودی اسرائیل، موضوعی است که محقق خواهد شد یا موضوعی تخیلی است که فقط در رسانه‌ها شنیده می‌شود تصریح کرد: اسرائیل یک رژیم غاصب و اشغال‌گر و ظالم است، معمولا کسی که اقدام به ظلم و جنایت می‌کند، نمی‌تواند تداوم داشته باشد، زیرا این ظلم دامنگیر طرفداران و برنامه‌های او خواهد شد به ویژه اینکه در مقابل ملتی زنده مانند ملت فلسطین وجود داشته باشد که حتی یک لحظه مسأله خودش را فراموش نکرده است.

کودکان فلسطین به‌طور بی‌سابقه‌ای دغدغه کشورشان را دارند

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه امروز کودکان فلسطین به طور بی‌سابقه‌ای دغدغه مقاومت و کشورشان را دارند یادآور شد: این امر نشان دهنده رشد و پیشرفت مسیر مقاومت است؛ بنابراین ما با دو موضوع مواجهیم: از یک طرف رشد و پیشرفت مقاومت و از سوی دیگر اختلافاتی که در داخل رژیم صهیونیستی وجود دارد ظلم و ستم و جنایت که همگی باعث انباشته شدن نکات منفی این رژیم می‌شود، ما اگر در این مسیر بمانیم شاهد پیشرفت مقاومت و از طرفی عقب نشینی رژیم صهیونیستی خواهیم بود و در نهایت به مرحله‌ای خواهیم رسید که پیروزی بزرگ را ان‌شاء‌الله با آزدی کامل سرزمین‌های فلسطین به همراه خواهد داشت.

اسرائیل به جایی می‌رسد که جهان درمی‌یابد این رژیم قابل حمایت نیست

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که برخی اموری که ما آن‌ها را پیش‌بینی نکرده بودیم، اتفاق افتاده مثلاً امروز رژیم صهیونیستی به خودی خود قدرتمند نیست بلکه توان خود را از پشتیبانی آمریکا، کشور‌های اروپایی و تمامی جهان گرفته است. چه کسی می‌گوید که قدرت این جهان برای حمایت از رژیم صهونیستی تداوم خواهد یافت؟ چه کسی می‌تواند بگوید که اسرائیل در درون خود به جایی خواهد رسید که جهان احساس خواهد کرد که این رژیم قابل حمایت نیست، زیرا قابل بقا نیست و حمایت از آن سودی برایشان ندارد. در نتیجه حمایت کم شده و فروپاشی و زوال بیشتر می‌شود که طبیعتا این موضوع به تحولات و متغیراتی منجر خواهد شد.

نابودی اسرائیل قطعاً محقق خواهد شد

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: من از ملت فلسطین و تمامی مجاهدان سرتاسر جهان خواهش می‌کنم که به زمان نابودی اسراییل نگاه نکنند که این موضوع قطعاً محقق خواهد شد بلکه به وظایف خودشان نگاه کنند، ما باید به وظیفه و تکلیف خودمان عمل کنیم و ممکن است شرایطی پیش بیاید که هیچ وقت آن‌ها را پیش بینی نکرده بودیم مانند چاه آب که ممکن است ۳۰۰ متر حفر کنی و به نتیجه نرسی، ولی پس از ۳۰۰ متر دیگر ناگهان می‌بینی که آب فوران کرد. مثال موضوع آزادی فلسطین و قدس نیز به مانند چاه آب است که ممکن است شما با توجه به اوضاع و شرایط به‌جای ۳۰۰ متر حفاری، یک کیلومتر حفاری انجام بدهید، مهم این است که اگر خدا را یاری کنید او نیز یاور شماست و قدم‌هایتان را استوار می‌گرداند، آنچه من می‌بینم این است که مقاومت در فلسطین و منطقه وجود دارد، در حقیقت این جنبش، جنبشی جدی، فعال، مؤمن به خداوند، صادق و غیر قابل معامله است و نه برای سیاست بلکه برای آزادی و همچنین موضوع مهمتر یعنی تحقق هدف (آزادی فلسطین و قدس) مقاومت می‌کند.

کسی نمی‌تواند رژیم اسرائیل را در امان بداند

شیخ نعیم قاسم در خصوص ناتوانی رژیم اشغالگر برای ورود به خاک لبنان، توضیح داد: درگیری که میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در تمام مدت اشغال خاک لبنان، از تهاجم سال ۱۹۸۲ تا سال ۲۰۰۰ میلادی که جنوب آزاد شد، وجود داشت درگیری‌هایی گسترده و شدید بود و در رژیم اسرائیل اثرگذاربود و دیگر توانایی ماندن در خاک لبنان را نداشت؛ بنابراین با ضربات مقاومت از آن خارج شد. پس از آن، این رژیم گمان کرد که خروجش در سال ۲۰۰۰ میلادی باعث فشار سیاسی داخلی و بین المللی برای از بین بردن ایده مقاومت خواهد شد، ما به‌عنوان حزب‌الله این موضوع را نپذیرفتیم و مقاومت را به عنوان عاملی برای آزادی سازی و حمایت دانستیم بنابراین کسی نمی‌تواند رژیم اسرائیل را در امان بداند، این امر باعث شد که قدرتمان را از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ افزایش بدهیم و اسرائیل تصمیم گرفت تا با ما وارد جنگی بشود و این پرونده را ببندد.

اسرائیل نتوانسته قدرتش را پس از شکست ۲۰۰۶ ترمیم کند

وی اضافه کرد: مشخص شد که خساراتی که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ به اعتراف خود اسرائیلی‌ها متحمل شد بسیار سنگین بود و قدرت حزب الله بسیار بیشتر از سال ۲۰۰۰ شد. پس از سال ۲۰۰۶ حزب الله از مسلح شدن، آموزش نظامی، جذب نیروها، ایجاد فضای مناسب و همراهی با محور مقاومت دست نکشید و همه اینها، از مؤلفه‌های قدرت هستند. در مقابل، اسرائیل نتوانسته است که قدرت خود را پس از شکست سال ۲۰۰۶ ترمیم کند، اندکی قدرت خود را بهبود بخشیده، ولی در مقابل افزایش قدرت حزب الله و توانایی‌های آن بسیار ناچیز است و قابل مقایسه نیست.

صهیونیست‌ها مجبور به ترسیم مرز دریایی با لبنان شدند

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه اسرائیل درمانده شده و از جنگ می‌ترسد مبادا اینکه شکست بیشتر شود، تصریح کرد: چه‌بسا اگر اسرائیل وارد جنگ شود و شکست بخورد دیگر این شکست یک شکست جنگی نیست بلکه عاملی برای فروپاشی داخلی است؛ بنابراین موضوع برای اسرائیل سخت است. الحمدلله حزب‌الله با صداقت و با شهدایش و با ایمان به هدف و برنامه‌ای که دارد و با قطب نمای درستی که در جهت فلسطین و قدس دارد توانسته عامل قدرت اصلی باشد و بتواند در این مسیر برای آزادسازی فلسطین مفید باشد و اسرائیل را به وحشت اندازد و همگی به یاد دارند که اسرائیل چگونه مجبور شد به دلیل ترس از جنگ با حزب‌الله مرز‌های دریایی خود با لبنان را ترسیم کند، این موضوع با تصمیم، با استمرار، با اراده جهاد، با توکل همیشگی به خدا، با ایمان به اینکه پیروزی حتمی است اتفاق افتاد و نشان داد که جان فشانی‌ها و هزینه‌های خیانت نکردن هرچقدر باشد ما نباید تسلیم ظلم و ذلت شویم.

هزینه جهاد و مقاومت بسیار کم و سودش خیلی زیاد است

وی اذعان کرد: برخی برای تحقق برخی دستاورد‌های مقطعی تسلیم می‌شوند، اما قطعاً هزینه جهاد و مقاومت بسیار کمتر و سودش بسیار زیاد است، آنکه تصور می‌کند با تسلیم شدن می‌توان به نتیجه‌ای رسد، اشتباه می‌کند و تجربه این را به ما ثابت کرده است. ان‌شاء‌الله حزب‌الله با مقاومت فلسطین و با کل محور مقاومت و با جمهوری اسلامی ایران قدرتمند باقی خواهد ماند و در نتیجه ما عامل مؤثری برای تغییر چهره منطقه در جهت آزادسازی کامل خاک فلسطین از نیل تا فرات تشکیل خواهیم داد؛ ان‌شاء‌الله

آزادسازی قدس گام اولیه برای ظهور حضرت مهدی (عج) است

شیخ نعیم قاسم در پایان در پاسخ به اینکه جهان را بدون غده سرطانی رژیم صهیونیستی چگونه تصور می‌کنید؟ گفت: ما اصلاً در جهانی با ثبات زندگی نمی‌کنیم. کل جهانی که در آن زندگی می‌کنیم دارای هرج و مرج، جنگ‌ها، مشکلات، سختی‌ها، سیطره استعمار، تحرکات منفی آمریکا و ایجاد فتنه‌هاست؛ یعنی ما در جهانی هستیم که همگی تنش، هرج و مرج و مشکلات است. قطعاً اگر به زمانی برسیم که آزادسازی در آن اتفاق بیفتد، در جهانی دیگر خواهیم بود؛ یعنی حالتی از سرور و خوشبختی و تأثیر در منطقه‌مان خواهیم داشت و قطعاً اوضاع عرب‌ها و مسلمانان بسیار بهتر خواهد بود و پیش خواهیم رفت. ان‌شاء‌الله این موضوع قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) اتفاق بیفتد تا گام اولیه باشد و گام بعدی، حرکتی جهانی باشد تا «زمین را از مساوات و برابری و عدل و داد پر کند؛ همان‌طوری‌که از جور و ظلم پر شده» ما خیلی امیدواریم که جهان تغییر خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار