کد خبر: 1180452
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
موج گرمای جدید جنوب اروپا را تحت تاثیر قرار داده و مقامات یونان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا به شهروندان خود هشدار داده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، موج گرمای جدید جنوب اروپا را تحت تاثیر قرار داده و مقامات یونان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا به شهروندان خود هشدار داده و توصیه کرده‌اند از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» بیماران بیمارستانی در یونان برای مصون ماندن از آتش سوزی به یک کشتی در شهر بندری «الکساندروپلیس» منتقل شدند. در الکساندروپولیس در شمال شرقی یونان، پس از تخلیه ۶۵ بیمار از جمله نوزادان تازه متولد شده ، یک کشتی به بیمارستانی موقت تبدیل شد.

اداره هواشناسی یونان اعلام کرد که احتمالا دما در مناطق وسیعی از جنوب غربی و شمال شرقی شبه جزیره «ایبری» به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. «نیکوس گیوکتسیدیس» پرستار یونانی گفت: «من ۲۷ سال است که کار می‌کنم،  اما هرگز چنین چیزی ندیده‌ام.»

در یونان چندین منطقه نزدیک مرز ترکیه تخلیه شده‌اند، زیرا مقامات هشدار داده‌اند که خطر آتش‌سوزی‌های جدید در چند روز آینده همچنان بالاست.

در اسپانیا نیز که بیشتر کشور در معرض خطر بسیار زیاد یا شدید آتش‌سوزی جنگلی به دلیل موج گرمای چهارم تابستان قرار دارد مقامات هشدار داده‌اند.

ایتالیا روز سه شنبه در ۱۶ شهر از ۲۷ شهر اصلی این کشور از جمله «رم»، «میلان» و «فلورانس» هشدار قرمز هوای گرم صادر کرد که قرار است این رقم در روز چهارشنبه افزایش یابد. وزارت بهداشت اعلام کرده که هشدار قرمز نشان‌دهنده شرایط اضطراری" است و به مردم توصیه می‌کند در گرمترین ساعات روز بیرون نروند.

در فرانسه، چهار منطقه جنوبی «رون»، «دروم»، «آردش» و «هاوت-لوار» در معرض هشدار قرمز قرار گرفتند که جدی‌ترین هشدار است. این به مقامات محلی این امکان را داده در صورت نیاز رویدادها را لغو کنند و اماکن عمومی را ببندند.

دمای بالا بخش‌های وسیعی از فرانسه را تحت تاثیر قرار داده است و انتظار می‌رود در ۴۸ ساعت آینده به ۴۲ درجه سانتیگراد برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار