کد خبر: 1178993
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: سرباز نظام هستم و هرجایی که تکلیف کنند حضور خواهم داشت.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نشست خبری شهرام عظیمی، سرپرست فدراسیون شطرنج امروز از ساعت 10 صبح در محل این فدراسیون و با حضور اصحاب رسانه آغاز شد. 

وی در ابتدای این نشست خبری با اشاره به شرایط بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: این مسابقات اهمیت زیادی برای همه فدراسیون‌ها و ورزش کشور دارد و امیدوارم بتوانیم با عملکرد پاسخگوی مردم باشیم. تیم ما در بخش آقایان چالش جدی ندارد و شاید مقتدرترین‌ تیم ملی در کل سنوات را در اختیار داریم و هیچ کم کاری پذیرفته نیست. مقصودلو و دانشور و ایدینی و طباطبایی و... را داریم و امیدوارم بهترین جایگاه را کسب کنیم. اگر اتفاقات غیرقابل پیش بینی رخ ندهد این‌ توان را داریم تا پرچم کشورمان را بالا ببریم. در بخش بانوان مبینا علی نسب را داریم و ارزیابی ما این است که او هم موفق باشد اما کار بسیار سختی دارد، چون واقعیت این است که ما در حوزه بانوان ضعیف هستیم. دست فدراسیون شطرنج در بخش بازیکنی و مربیگری خالی است و در سنوات گذشته چتر آقایان روی سر بانوان بود و توانایی بانوان کمتر دیده شده است.

وی درمورد مسابقات جهانی و گلایه‌هایی که از سطح مربیگری اردشی، مربی تیم ملی، گفت: نیاز است که ریشه‌ای تر باهم صحبت کنیم. از سال‌ها قبل مقالات زیادی روی فاصله و تمایز مربیگری و بازیکنی نوشته شده است و ما هم به آن اعتقاد داریم. سرمربی تیم ملی کشتی و والیبال و بسکتبال ایران افتخارات بیشتری از بازیکنانی و‌ قهرمانان دارند؟ گاهی برای خارج شدن از ریل چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود. اردشی از مربیان‌ خوب است، اما متاسفانه نخبه‌کشی فرهنگ مسمومی است و با تمام قدرت از سرمربی و کاپیتان تیم ملی دفاع می‌کنیم. پیش از اردشی، پوررمضانعلی به عنوان سرمربی فعالیت می‌کرد و به دلیل تاهل از سمت خود کناره‌گیری کرد و پس از آن متوجه شدیم در لیست ارسالی نام اردشی وجود دارد و برای اینکه به مشکل نخوریم با اردشی کار را پیش ببریم.

سرپرست فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: برای مسابقات جام جهانی مطلوب ما این بود که بتوانیم تمام نفرات را اعزام کنیم. توافق ما با کمیته ملی المپیک مشخص است و گاهی ارقامی که اعلام می‌شود ممکن است درست نباشد. برای مسابقات باکو مطلوب ما این بود که تمام نفرات را اعزام کنیم، اما فقط توانستیم مجوز شورای برون مرزی را بگیریم. برای جام جهانی ۶ سهمیه به دست آوردیم که حاصل تلاش مدیران گذشته بود. هر بازیکنی که پشت میز مسابقات در دور‌‌ اول حضور پیدا می‌کند ۳ هزار دلار پاداش دریافت می‌کند، اما به نظر من پاداش حق ورزشکار است و فدراسیون نباید خود را کنار بکشد.

عظیمی با اشاره به بدهی‌های فدراسیون شطرنج، گفت: این فدراسیون تا این لحظه و بدون احتساب سال ۲۰۲۳ حدود ۹۰ هزار یورو به فیده بدهکار است. حدود یک میلیارد تومان بدهی داخلی داریم. نمی‌توان در وضعیت کنونی پول فردی را ۳ ماه نگه داریم. یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان بدهی برق داریم که با بدمینتون و هتل مشترک است. ۱۷ میلیارد هم بدهی مالیاتی داریم و در کل فدراسیون امکان حمایت‌های زیاد از قهرمانان را ندارد. 

وی درمورد احتمال حضورش در انتخابات فدراسیون شطرنج، تصریح کرد: با صدای بلند می‌گویم که من سرباز این نظام، ولایت و انقلاب هستم و هرجا که تکلیف شود حضور پیدا می‌کنم. رفتار من این شائبه را ایجاد می‌کند که پوپولیستی رفتار می‌کنم و همه می‌گفتند که در انتخابات حضور پیدا می‌کنم، اما اینگونه نشد. مدیری که سمت قبول می‌کند باید لحظه به لحظه برنامه‌ریزی داشته باشد. تاکنون ثابت کرده‌ام که سرباز هستم و به این موضوع اعتقاد دارم. مدل مدیریت من اینگونه است و تکلیفی که برای من مشخص شود را انجام می‌دهم. مرجع تکلیف هم مشخص است. به هیچ جایگاهی  به عنوان دستاورد نگاه نمی‌کنم. 

عظیمی گفت: زمانی که به فدراسیون آمدم یک گروه جهادی راه اندازی کردم و از اساتید بزرگ کمک گرفتم تا آنها بدون هیچ دستمزدی به مناطق محروم رفته و به علاقمندان آموزش بدهند. الان استاد پوررمضانعلی در سیستان و بلوچستان حضور دارد؛ او به صورت تخصصی اگر بخواهد آموزش بدهد شاید ساعتی ۲ میلیون تومان بگیرد، اما برای ترویج فرهنگ شطرنج وارد این برنامه شده است.

وی افزود: هفته گذشته هم نشستی با سرمربیان تیم‌های رده‌های سنی گذاشتیم و نقاط مشترک را مطرح کردیم. این جلسه حدود ۷-۸ ساعت طول کشید. یکی از شروطی برای سرمربی شدن این است که گزینه‌ها در مدت زمان مشخص و مکان تعیین شده حضور پیدا کنند تا به نوعی خمس کارشان را بدهند و خوشبختانه مورد موافقت تمام نفرات قرار گرفت. در مجموع برای همگانی کردن شطرنج برنامه‌های خاصی داریم.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار