کد خبر: 1177214
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
لهستان اعلام کرد که نخستین بالگرد از چهار بالگرد ضد زیردریایی AW۱۰۱ خود را دریافت کرده و به زودی به نیروی دریایی این کشور تحویل داده می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، لهستان طی روز‌های اخیر نخستین بالگرد از چهار بالگرد AW۱۰۱ که بالگرد ضد زیردریایی به شمار می‌آید را دریافت کرد.

بر اساس گزارش‌ها، بالگرد‌های AW۱۰۱ پیش از تحویل به نیروی دریایی لهستان، آزمایش‌های نهایی خود را در پایگاه «سویدنیک» انجام خواهند داد.

در آوریل ۲۰۱۹، لهستان قراردادی به ارزش ۴۳۰ میلیون دلار برای خرید چهار بالگرد AW۱۰۱ امضا کرد.

نیروی دریایی لهستان در واقع به دنبال خرید هشت فروند بالگرد AW۱۰۱ بوده تا آن‌ها را جایگزین ناوگان بالگرد‌های فرسوده Mi-۱۴ کند. این بالگرد‌ها در حال حاضر در پایگاه هوایی «دارلوو» فعالیت می‌کنند. در حالی که لهستان قصد خرید هشت فروند AW۱۰۱ را داشته، اما این تعداد در سال ۲۰۱۸ به چهار فروند کاهش یافت و خرید چهار فروند دیگر به تعویق افتاد.

بالگرد‌های خریداری شده در نیروی دریایی لهستان مستقر خواهند شد و وظیفه آن‌ها شناسایی و مقابله با زیردریایی تعریف شده است. اگر چه لهستان زمانی که به دنبال خرید بالگرد‌های جدید بود، خواستار بالگرد‌هایی با قابلیت‌های چندگانه بوده است.

به بالگرد‌های AW۱۰۱ ماژول امداد و نجات نیز افزوده شده که بدان معناست از این بالگرد‌ها برای عملیات‌های امداد و نجات نیز می‌توان استفاده کرد.

انتظار می‌رود که تمامی چهار بالگرد‌هایی که لهستان سفارت داده تا پایان سال ۲۰۲۳ به نیروی دریایی لهستان تحویل داده شود.

این بالگرد توسط شرکتی چند ملیتی از ایتالیا و انگلیس ساخته می‌شود و حداکثر سرعت آن به ۳۰۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار