کد خبر: 1172483
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کارشناسان و اندیشمندان رژیم صهیونیستی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که بحران داخلی این رژیم اکنون در آستانه وارد کردن آن‌ها به یک جنگ داخلی ویرانگر و درازمدت است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع پرس، هرچه به زمان رای‌گیری به منظور تصویب طرح اصلاحان قضائی نتانیاهو نزدیک می‌شویم، سران و مقامات بیشتری از رژیم صهیونیستی نسبت به پیامد‌ها و عواقب این اقدامات به نتانیاهو هشدار می‌دهند. اصلاحاتی که اکنون می‌رود به دلیل حواشی و مسائل پیرامون آن رژیم صهیونیستی را با بحران‌های عمیق و گسترده‌ای روبرو کرده و حتی این رژیم اشغالگر را درگیر جنگ داخلی کند.

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی

شرایط و وضعیت این روز‌های رژیم صهیونیستی به قدری بحرانی و خطرناک شده است که اکنون شاهد هستیم که مقامات امنیتی و اطلاعاتی این رژیم ازجمله «ناداو آرگامان» رئیس سابق شاباک، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به شدت به اصلاحات قضائی نتانیاهو اعتراض کرده و خواستار متوقف شدن این اقدامات نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

اما تمامی این اظهارنظر‌ها در شرایطی بیان می‌شود که کمیته قانون، قانون اساسی و عدالت کنست راه را برای دو رای گیری به هدف حذف «دکتربن عقلانیت» هموار کرده است. این رای‌گیری‌ها بخشی بسیار مهم و قابل توجه از تغییرات مورد نظر و علاقه بنیامین نتانیاهو برای انجام دگرگونی‌های لازم در دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است.

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی

بر اساس آخرین اخبار و گزارش‌هایی که از خیابان‌های شهر‌های سرزمین‌های اشغالی منتشر شده دامنه اعتراضات و تظاهارت‌های صهیونیست‌ها به فرودگاه، مقر نخست وزیری و حتی مقابل کنست نیز کشیده شده است. این موضوع یعنی شاهد تعمیق و بسیار خطرناک شدن بحران داخلی در رژیم صهیونیستی هستیم به صورتی که هرلحظه بر ابعاد مختلف این ناآرامی‌ها در حال افزوده شدن است.

این در حالی است که دولت نتانیاهو نه تنها به دنبال و در فکر آرام کردن صهیونیست‌ها نیست بلکه با افزایش قابل توجه خشونت درحال بازداشت مردم و سرکوب وحشیانه مردم معترض در خیابان‌های مختلف اراضی اشغالی است. اما نکته نگران‌کننده و ترسناک برای آن دسته از سران و مقامات خالف اقدامات نتانیاهو تشدید بسیار گسترده اعتراضات و راهپیمایی‌های اعتراضی بعد از تصویب طرح اصلاحات اقتصادی نتانیاهو در کنست است.

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی

موضوع مهم و تاثیرگذار دیگری که موجب عمق بخشیدن به بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی شده شکست‌های اخیر ارتش این رژیم اشغالگر در دو جنگ اخیر با جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حمله نظامی به کرانه باختری است. موضوع که همانند بنزینی بر روی آتش خشم و عصبانیت صهیونیست‌های داخل اراضی اشغالی موجب گسترده و خشونت آمیزتر شدن راهپیمایی‌های اعتراضی آن‌ها شده است.

اما از طرف دیگر نیز شاهد هستیم که سفیر آمریکا در تل‌آویو در اظهارنظری پیرامون بحران این روز‌های رژیم صهیونیستی به این نکته مهم اشاره کرده که هم اکنون بحران فعلی این رژیم به مرحله اغتشاشات رسیده است و اگر روندی که در روز‌های اخیر شاهد آن بودیم با همین اهنگ فعلی ادامه پیدا کند بروز و آغاز جنگ داخلی اصلا دور از ذهن نیست و چه بسا در روز‌های آینده نقاط مختلف اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیست نشین را درگیر جنگ داخلی ببینیم.

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی

حال موضوع بسیار مهم و اساسی که کمتر کسی به آن توجه کرده این است که ان چیزی که این روز‌ها در داخل رژیم صهیونیستی روی می‌دهد نه فقط یک بحران داخلی که تلاشی حساب شده و برنامه ریزی شده از سوی نتانیاهو به منظور ایجاد تغییرات بنیادین و البته خلاف دموکراسی در داخل دولت و حکومت رژیم صهیونیستی است.

از طرف دیگر باید به این نکته بسیار مهم و حیاتی توجه کرد که تمامی این تغییرات و اصلاحات قضائی به این مسیر ختم می‌شود که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دیگر قادر به سرنگون دولت این رژیم آن هم به دلایل سیاسی و قضائی نباشد. این همان موضوعی است که موجب جبهه‌گیری مخالفان نتانیاهو علیه او شده و سبب شکل‌گیری راهپیمایی‌های اعتراض آمیز صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو و کابینه افراطی و تندرو او شده است.

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در آستانه جنگ داخلی

در پایان باید گفت روز‌های آینده برای رژیم صهیونیستی روز‌های سرنوشت ساز و تعیین کننده‌ای هستند و فردای روز تصویب طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو که دوشنبه هفته آینده است مشخص می‌کند که این رژیم اشغالگر و نامشروع با چه پیشامد و سرنوشتی روبرو خواهد شد. پس باید منتظر شد و فردای تصویب این طرح که سه‌شنبه هفته آینده هست را انتظار کشید. فردایی که از هم اکنون به کابوس خواب‌های نصفه و نیمه سران و مقامات تل‌آویو تبدیل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار