کد خبر: 1167861
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
هنرمندان نقاش خیالشان آسوده باشد؛ چراکه پیشرفته‌ترین ربات دنیا در خلق اثر هنری ناکام ماند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، با گسترش کاربرد‌های هوش مصنوعی، بسیاری از مردم نگران از دست دادن شغل خود به دست یک ربات هستد، اما اگر شما یک هنرمند هستید، اکنون می‌تواند خیالتان آسوده باشد؛ زیرا Ameca که توسط توسعه دهندگانش به عنوان پیشرفته‌ترین ربات جهان توصیف می‌شود، در ترسیم یک گربه زیبا ناکام بود و نقاشی بسیار ابتدایی را ارائه داد، اما با این حال خودش از کارش خوشش آمد.

این ربات هوش مصنوعی در گفتگو با یک محقق با جسارت گفت: اگر هنر من را دوست ندارید، احتمالاً هنر را درک نمی‌کنید.

ربات Ameca زاییده فکری استارتاپ Cornwall Engineered Arts است که از آن به عنوان "پیشرفته‌ترین ربات جهان" یاد می‌شود.

این ربات بدون شک مثل انسان زنده است و می‌تواند طیف وسیعی از حالات چهره از جمله چشمک زدن، حرکت لب و خاراندن بینی را درست مانند یک فرد واقعی انجام دهد.

در جدیدترین ویدئویی که در کانال یوتیوب Engineered Arts ارسال شده است، Ameca یک نشانگر و تخته سفید در دست دارد و از او خواسته می‌شود یک گربه با ظاهر زیبا ترسیم کند.

آمیکا قبل از اینکه از محقق بپرسد "این کار چگونه انجام می‌شود" اعلام کرد که کار فنی او پس از حدود ۳۰ ثانیه به پایان رسیده است.

ربات Ameca از یک مدل یادگیری عمیق متن به تصویر به نام Stable Diffision برای طراحی استفاده کرده و توضیح می‌دهد: من تصویر طراحی خود را از طریق پروژه شبکه عصبی منبع باز Stable Diffusion ایجاد می‌کنم، از آنجا مسیر‌های ترسیم در دسترس هستند و سپس شکل می‌دهم و تصویر را هدایت کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار