کد خبر: 1166273
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
معاون سیما گفت: برنامه‌هایی چون «محفل» و «زندگی پس از زندگی» در کنار برنامه‌هایی چون «سمت خدا» توانستند فضای معنوی و نشاط دینی برای مخاطبان ایجاد کنند. این برنامه‌ها در کنار برنامه‌های مداحی که بیش‌تر به عواطف و احساسات مخاطبان توجه دارد، به ارتقای ایمان روشن‌بینانه مخاطبان می‌پردازد و به نیاز مخاطبان در حوزه اعتقادی و معرفتی پاسخ می‌دهد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، محسن برمهانی، معاون سیما اخیرا در گفت‌و‌گویی درباره راهبرد رسانه‌ای معاونت سیمای سازمان صداوسیما در تقویت دو عنصر ایمان و امید، محورهای دوازده‌گانه سند تحول و برنامه‌های متناسب با این موضوع در رسانه ملی سخن گفته است. برمهانی در رابطه با اشاره رهبر انقلاب به موضوع ایمان و امید گفت: رهبر فرزانه انقلاب همواره در تلاش بوده‌اند که با تبیین اصول بنیادی، مسیر پیش روی مسئولان را در حوزه‌ فرهنگ روشن کنند. ایشان پیش‌تر نیز همواره بر دو عنصر ایمان و امید تأکید و آن را از مسئولان فرهنگی کشور مطالبه کرده‌اند. همان‌طور که 17 سال پیش یکی از وظایف صداوسیما در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی حاکمیت را تقویت ایمان و امید دانستند. تبیین ایشان در ادوار مختلف در خصوص لزوم گسترش ایمان و امید در جامعه حاوی نقشه راهی است که توجه به آن می‌تواند صداوسیما و به‌خصوص معاونت سیما را در دوران تحول به پیش بیندازد.

برمهانی ادامه داد: از آنجاکه ایمان در رسانه بنا بر فرمایش حضرت آقا می‌باید بر اساس ایمان روشن‌بینانه باشد مهم‌ترین راهبرد سیما تبیین مفاهیم بنیادین در منظومه گفتمانی قرآن و عترت به شیوه‌ای جذاب و متناسب با ظرفیت‌های مخا‌طبان است.


محسن برمهانی معاون سیما

*هویت‌محوری، عدالت‌گستری در برنامه تحولی صداوسیما

معاون سیما ضمن اشاره به سه‌گانه هویت‌محوری، عدالت‌گستری و شتاب‌دهی به پیشرفت در برنامه تحولی صداوسیما افزود: همچنین راهبرد سیما در حوزه امید مبتنی بر سند تحول بر پایه سه‌گانه هویت‌محوری، عدالت‌گستری و شتاب‌دهی به پیشرفت، همسو با گام دوم انقلاب است که می‌تواند برای جامعه مخاطبان، ترسیمی از آینده‌ای الهام‌بخش، قابل دسترس و در مسیر تمدن اسلامی‌باشد. از سوی دیگر راهبرد ما خط سبز و خط قرمزی خواهدبود. بدین معنا که ترویج ایمان و امید از یکسو و جلوگیری مطلق از پراکنش ناامیدی و بی‌ایمانی از سوی دیگر در دستور کار ‌است. براین اساس حتی اگر نقدی در حوزه مشکلات و کمبودها هم می‌شود باید به گونه‌ای هوشمندانه و توأم با ارائه راهکار باشد که ضمن بیان کاستی‌ها و دغدغه‌های جامعه، همان نقد نیز در دل مردم بذر امید بکارد.

بازنمایی تلویزیونی قهرمانان در سفر ناوگروه 86 

برمهانی ضمن اشاره به بازنمایی سفر ناو گروه 86 گفت: به عنوان مثال زمانی که دستاورد بزرگی چون سفر ناوگروه 86 در تلویزیون بازنمایی می‌شود، مردم با قهرمانان واقعی کشور آشنا می‌شوند و این موضوع در ارتقای عزت و خودباروی ملی بسیار نقش‌آفرین است.

 برنامه‌های سیما در دوره تحولی رسانه

معاون سیما در باره برنامه‌های شاخص تولید شده در این دو حوزه در دوره تحولی رسانه نیز گفت: در زمینه امیدآفرینی و بازنمایی پیشرفت‌های علمی‌کشور می‌توان به برنامه‌هایی مانند «ایران امروز» و«رویان» در شبکه یک، مستند «دستاورد» و کارهای کوتاه «صعود» در شبکه نسیم و «رویانیوم» در شبکه سه اشاره کرد. همچنین برنامه «سندباد» در شبکه دو به‌ دنبال بازنمایی تصویر ایران از زبان افراد غیر ایرانی است که خود به نوعی واقعیت‌ها و زیبایی‌های ایران و انقلاب را ترسیم می‌کند.

*«شیوه» فضای بازی برای تعامل معترضان در رسانه فراهم کرد

برمهانی ادامه داد: در حوزه گفت‌وگو برنامه «شیوه» در زمان اوج اغتشاشات توانست فضای بازی را برای تعامل برخی از معترضان در رسانه فراهم سازد. در حوزه عدالت‌گستری و شناسایی استعدادهای گوناگون برنامه‌هایی چون‌ «هماهنگ» در حوزه سرود، «معلی» در مداحی، «بگو و بخند» در عرصه هنری، «جشنواره عروسی کودک» در شبکه امید، «تهمتن» و«قهرمان» در شبکه ورزش و ... امکان فضای رقابتی در پهنه همه اقوام  و نقاط کشور فراهم‌کرد. تلاش در راستای عدالت آموزشی نیز با ایجاد«مدرسه تلویزیونی» و«مدرسه کنکور» در شبکه آموزش دنبال شده‌ است.

به گفته وی برنامه‌هایی چون «محفل» و «زندگی پس از زندگی» در کنار برنامه‌هایی چون «سمت خدا» توانستند فضای معنوی و نشاط دینی برای مخاطبان ایجاد کنند. این برنامه‌ها در کنار برنامه‌های مداحی که بیش‌تر به عواطف و احساسات مخاطبان توجه دارد، به ارتقای ایمان روشن‌بینانه مخاطبان می‌پردازد و به نیاز مخاطبان در حوزه اعتقادی و معرفتی پاسخ می‌دهد.

برمهانی با بیان اینکه در شبکه امید نیز در زمینه امیدآفرینی برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده‌است، افزود: برنامه‌هایی چون «نسل قاسم» با موضوع ترویج روحیه کار جهادی و معرفی نوجوانان مؤمن و انقلابی در سراسر کشور، «نورا» با محوریت افزایش معرفت نوجوانان با اهل بیت (ع)، «الهیه» با محوریت آداب سحرگاه برای نوجوانان  نیز با محوریت ایمان، تدارک دیده شده‌است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار