کد خبر: 1166106
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
اکنون با پایان یافتن مدت قرارداد بیمه نیروهای مسلح با شرکت توانبخشی متُد، این قراداد از سال ۱۴۰۰ تمدید نشده و جامعه ایثارگران وابسته به نیروهای مسلح را با چالش‌های عدیده‌ای مواجه کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، یکی از خدماتی که بنیاد شهید به واسطه شرکت اقتصادی خود به نام «کوثر» و زیرمجموعه این شرکت به نام «شرکت مِتُد» به جانبازان ارائه می‌دهد، تأمین لوازم توانبخشی تحت بیمه تکمیلی نیروهای مسلح است. شرکت متد، اختصار عنوان «مرکز تصویرنگاری درمانی» با مرکز تصویربرداری کوثر و سه مرکز ارتز و پروتز (در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد) است که با گذشت زمان و توسعه شرکت، مرکز امداد آمبولانس کوثر، مرکز تصویربرداری شاهد، دو مرکز ارتز و پروتز(در شهرستان‌های رشت و ارومیه) و درمانگاه شاهد نیز در مدار خدمت‌رسانی آن قرار گرفت. از سال 97 مدیریت چندین بیمارستان روانپزشکی و درمانگاه در شهرهای مختلف، به زیرمجموعه‌های مِتُد افزوده شد که با تمرکز بر ساخت انواع قطعات یدکی ویلچر، قطعات ارتز و پروتز و همچنین با عقد قراردادهای مختلف با شرکت‌های توانمند داخلی، موفق به تولید بسیاری از قطعات شده است.

اکثر مراجعان به شرکت مِتُد را جانبازان تحت بیمه دی تشکیل می‌دهند و پذیرش آزاد هم دارند. در این بین، یکی از طرف‌های قرارداد بیمه‌ای این شرکت، بیمه نیروهای مسلح بود. به این صورت که جانبازان می‌توانستند با ارائه بیمه تکمیلی نیروهای مسلح به صورت رایگان از خدمات توانبخشی این شرکت استفاده کنند. بیمه تکمیلی نیروهای مسلح معمولاً توسط شرکت بیمه کوثر ارائه می‌شود. شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح و افراد تحت تکفل آن‌ها نیز با طرح آرامش شرکت بیمه کوثر تحت پوشش بیمه تکمیلی خدمات‌درمانی نیروهای مسلح قرار می‌گیرند. در هر حال، اکنون با پایان یافتن مدت قرارداد بیمه نیروهای مسلح با شرکت متد، این قراداد از سال 1400 تمدید نشده و جامعه ایثارگران وابسته به نیروهای مسلح را با چالش‌های عدیده‌ای مواجه کرده است.

یکی از جانبازان عزیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این باره گفت: با توجه به اینکه تعداد بالایی از رزمندگان بر اثر جراحات جنگی قطع عضو هستند، نیاز بیشتری به استفاده از تسهیلات ارتز و پروتز پیدا کرده‌اند. شرکت مِتد که از جمله شرکت‌های تأمین ارتز و پروتز است، از بهمن ماه سال گذشته خدمات خود را به بیمه‌شدگان نیروهای مسلح قطع کرد و بیمه نیز ما را به شرکت‌های خصوصی ارجاع می‌دهد، اما این شرکت‌ها یا تازه‌تأسیس هستند و به اندازه شرکت متد توانمند نیستند و یا اینکه تخصص لازم را ندارند. ضمن اینکه این رفت‌وآمدها و پاسکاری‌ها، سبب اذیت شدن جانبازان به ویژه جانبازان قطع عضو می‌شود.

وی افزود: در کنار این موضوع، ما وقتی وارد شرکت‌های خصوصی می‌شویم،‌ با وضعیت پوشش خارج از عرف برخی از بانوان مواجه می‌شویم و این امر برای ما غیر قابل تحمل می‌شود. از این جهت ما خواستاریم بیمه تکمیلی نیروهای مسلح با این شرکت به تفاهم برسند.

بنا بر این گزارش، در این مسئله اخیر آنچه که باید اتفاق بیفتد،‌ به تفاهم رسیدن بیمه نیروهای مسلح با شرکت مِتُد برای از سرگیری خدمات توانبخشی به جانبازان عزیز است. اخباری حاکی از آن است که بیمه نیروهای مسلح جلسات متعددی را با شرکت مذکور برگزار کرده‌اند، اما این جلسات تاکنون گره‌ای را نگشوده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
0
0
عحب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار