کد خبر: 1165751
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
دبیر شورای امنیت روسیه در نشست با پوتین از تلفات بیش از ۱۳ هزار نیروی اوکراینی در جریان ضدحملات در 17 روز گذشته خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در نشست امروز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور با اعضای این نهاد گفت از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) تا ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) نیروهای روسیه ۲۴۶ تانک اوکراین از جمله ۱۳ تانک ساخت غرب را از بین بردند. به گفته او، اوکراین همچنین در جریان ضدحملات متحمل بیش از ۱۳ هزار تلفات نظامی شده است.

او در ادامه ارائه گزارش میدانی به رئیس‌جمهور روسیه افزود: ارتش روسیه ۴۲ سامانه راکت‌انداز چندگانه، ۲۶۴ پهپاد و ۱۰ جنگنده تاکتیکی اوکراین را منهدم کرده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم به پوتین گزارش داد نیروهای اوکراینی فعالیت خود را کاهش داده و در حال گروه‌بندی مجدد هستند.

در این نشست همچنین ضمن بیان این که «کشورهای غربی آماده جنگ تا آخرین اوکراینی هستند»، گفته شد انتظار می‌رود غرب ۲۵۰ تانک از جمله حدود ۱۲۰ تانک آلمانی لئوپارد و ۳۱ تانک آمریکایی آبرامز در سال ۲۰۲۳ دریافت کند که طبق برآورد مسکو، تحویل تسلیحات غربی تاثیر چندانی بر عملیت نظامی ویژه روسیه نخواهد گذاشت.

در نشست شورای امنیت روسیه همچنین مقرر شد ارتش روسیه یک سپاه ذخیره جدید تشکیل دهد و بیش از سه هزار و ۷۰۰ قطعه تجهیزات به آن اختصاص دهد.

رئیس‌جمهور اوکراین که با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده، در مصاحبه اخیر با شبکه بی‌بی‌سی اذعان کرد ضدحملات این کشور علیه مواضع روسیه بسیار کندتر از انتظار پیش می‌رود.

او با این حال مدعی شد: «مهم نیست که ما در ضدحمله خود تا چه اندازه پیشروی کنیم،‌ با توقف درگیری موافقت نخواهیم کرد زیرا این جنگ است. چنین چشم‌اندازی برای اوکراین وجود ندارد».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار