کد خبر: 1164154
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
دولت نتانیاهو قصد دارد با ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری برنامه‌ها و اهداف خود در راستای یهودی‌سازی قدس را هرچه بیشتر رو به جلو ببرد.

به گزارش جوان آنلاین به قنل از دفاع پرس،  یکی از برنامه‌ها و اهداف تندرو و افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو بعد از روی کار آمدن در چند ماه گذشته یهودی سازی قدس بود. این کابینه برای رسیدن به این هدف قصد دارد تا هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری احداث کند؛ اقدامی که می‌تواند همانند ریختن بنزین بر روی آتش اختلافات موجود میان رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین باشد.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که برخی از رسانه‌های عبری زبان در اخبار و گزارش‌های خود اعلام کردند که کابینه رژیم صهیونیستی به رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که به دنبال ساخت چهار هزار واحد مسکونی در کرانه باختری است. این در حالی است که دولت جو بایدن با هرگونه ساخت واحد‌های مسکونی در کرانه باختری به شدت مخالف بوده و این اقدام را در مسیر تضعیف تلاش‌ها به منظور پایان دادن به درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و فلسطینان است.

گزارش‌های تکمیلی پیرامون ساخت هزاران واحد مسکونی توسط رژیم صهیونیستی حاکی از این است که کابینه نتانیاهو در برنامه‌ای جامع و بلندمدت قصد دارد تا بیش از ۵۸ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری و قدس شرقی احداث کند. در واقع می‌توان گفت هدف نهایی و اصلی این رژیم اشغالگر و نامشروع افزایش قابل توجه جمعیت صهیونیست‌ها در این مناطق یاد شده است.

موضوع مهم در این رابطه، ساخت و احداث شهرک‌های صهیوینست‌نشین جدید به عنوان وعده بنیامین نتانیاهو در جلسه رای اعتماد پارلمان رژیم صهیونیستی بود و در واقع می‌توان گفت سایر مقامات این رژیم با این شرط با نتانیاهو ائتلاف کردند و اگر او می‌خواهد با فروپاشی کابینه خود روبرو نشود چاره‌ای ندارد جز اینکه کار احداث این شهرک‌ها را آغاز کند. این امر یعنی باید شاهد افزایش شدت و عمق اختلاف‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان باشیم.

اما موضوع بسیار مهمی که موجب شده تا بنیامین نتانیاهو چاره‌ای نداشته باشد جز اینکه شهرک‌های جدید را در سرزمین‌های فلسطین اشغالی احداث کند موج بزرگ و گسترده مهاجرت یهودیان به خارج است. ضمن اینکه با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته از مردم صهیونیست و شهرک‍نشینان صهیونیست درصد بسیار بالایی از آن‌ها به صورت بسیار جدی به فکر مهاجرت و کوچ دائمی به کشور‌های اروپایی و آمریکایی هستند.

بر این اساس می‌توان به این نتیجه رسید در صورتی که رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو دست روی دست گذاشته و در امر شهرک‌سازی تعلل کنند در آینده‌ای نه چندان دور با خروج جمعیت گسترده‌ای از یهودیان از سرزمین‌های اشغالی روبرو خواهند شد که اگر چنین شود دیگر راهی برای بازگرداندن آن‌ها نخواهند داشت. اما از طرفی دیگر ادامه ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین هم موجب خواهد شد تا هرلحظه آتش درگیری‌ها و اختلافات آن‌ها با فلسطینیان گسترده‌تر و شعله‌ورتر شود.

حال با توجه به آغاز موج مهاجرت و کوچ یهودیان از سرزمین‌های اشغالی، سران و مقامات تل آویو قصد دارند تا با استفاده از حربه تامین مسکن و ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین آن دسته از یهودیانی که هنوز در کشور‌های دیگر زندگی کرده را ترغیب کند که برای ادامه زندگی خود به سرزمین‌های فلسطین اشغالی سفر کنند تا از این طریق بحران پیش آمده به دلیل مهاجرت یهودیان ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین را اندکی کاهش داده و یا آن را هرچند برای مدتی محدود کنترل کنند.

اما مقامات رژیم صهیونیستی به یک نکته بسیار مهم و حساس توجه نکردند و آن ساخت شهرک‌های جدید صهیونیست‌نشین به عنوان عاملی مهم و اساسی در تخریب وجهه آن‌ها در میان کشور‌های متحد خود ازجمله کشور‌های اروپایی و حتی آمریکا است. زیرا اگر اخبار و گزارش‌های رتبط با شهرک‌سازی را دنبال کنید متوجه می‌شوید که تا همین اندازه هم ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین موجب شده تا ضمن اختلافات بسیار جدی که با متحد قدیمی خود یعنی آمریکا پیدا کنند در میان افکار عمومی کشور‌های اروپایی هم با محکومت‌های متعددی روبرو شده‌اند.

در پایان باید گفت مسئله و ماجرای ساخت و احداث شهرک‌های جدید صهیونیست‌نشین به چاقویی دو لبه برای سران و مقامات رژیم صهیونیستی تبدیل شده که نه می‌توانند ان را متوقف کنند و نه می‌توانند ان را ادامه بدهند. زیرا در هر صورت این اقدام آن‌ها با واکنش‌های منفی داخل و خارج سرزمین‌های اشغالی روبرو خواهد شد. از این روی مشاهده می‌کنیم که سران و مقامات تل آویو شرایط سختی را در حال و آینده تجربه کرده و سپری خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار