کد خبر: 1157783
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
مدیر اداره مربیان ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور:
حجت الاسلام حسینی بر ضرورت آموزش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: در این راستا آموزش و پرورش و صدا و سیما رسالت خطیری بر دوش دارند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام سیدجعفر حسینی، مدیر اداره مربیان ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور، امروز(28اردیبهشت) در حاشیه برگزاری دوره آموزشی امربه معروف و نهی از منکر در لرستان، با اشاره به اهمیت موضوع امربه معروف و نهی از منکر اظهارداشت: اگر امربه معروف و نهی از منکر مساله مهمی نبود، دشمنان به این میزان برای تخریب این مهم وقت نمی گذاشتند.

مدیر اداره مربیان ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه امروز دشمن برای تخریب امر به معروف و نهی ازمنکر دوره های آموزشی برگزار می کند، افزود: هدف دشمن این است بتواند افرادی را که مخالف امربه معروف و نهی از منکر هستند را مجهز نمایند تا شیوه های اشتباه امربه معروف و نهی از منکر را گسترش دهند و بتوانند زمینه برای انزجار افکار عمومی از این فریضه الهی فراهم کنند.

وی عنوان کرد: دشمن نمونه های زننده ای به اسم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رقم می زند تا جامعه دینی، مومنین و آحاد مردم را از امر به معروف و نهی از منکر منزجر کند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه برنامه های دشمن برای دغدغه مندان و افرادی که احساس مسئولیت می کنند، مسئولیتی مضاعف ایجاد می کند تا امر به معروف را بدون واسطه یاد بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه امربه معروف و نهی از منکر یک موضوع یاد گرفتنی است، خاطرنشان کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از حالت سلیقه ای خارج کنیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر منطق، چارچوب و ضوابط و مراحلی دارد؛ عنوان داشت: همانطور دین مبین اسلام فرمودند اگر همه اینها در کنار هم اجرا شود خروجی آن برای فرد و جامعه سازنده است.

وی با بیان اینکه امروز به امربه معروف و نهی از منکر سازنده نیاز داریم، تصریح کرد: همه دستگاه های فرهنگی جامعه مثل آموزش و پرورش باید این فریضه الهی را از ابتدا درست آموزش دهند.

مدیر اداره مربیان ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: اگر افراد علاقه مند به سرنوشت هم هستند نمی توانند نسبت به هم بی تفاوت بشوند، چراکه جامعه بی تفاوت یک جامعه مرده است.

وی تاکید کرد: برای نهادینه کردن این فرهنگ انسانی و اسلامی نهادی همچون آموزش و پرورش رسالت خطیری بر دوش دارد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد:در زمینه آموزش امر به معروف و نهی از منکر نهاد دیگری همچون صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه عمومی لازم است که ورود پیدا کند.

وی اظهار داشت: مخصوصا در عصر رسانه امروز که از پیچیدگی های خاصی برخوردار است؛ صدا و سیما اگر این پیچیدگی ها را به عنوان سرفصل های آموزشی به جامعه یاد بدهد، جامعه هزینه های کمتری متحمل می شود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: صدا و سیما و آموزش و پرورش باید یکی از رسالت های خود را ترویج فرهنگ مبارزه با موضوع بی تفاوتی قرار دهند و این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق و همه جانبه است.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند که به رکن اساسی جامعه ضربه بزنند و راه مقابله با این توطئه دشمن، بی تفاوت نبودن به هم است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه آموزش مقدمه عمل درست است، گفت: آموزش امربه معروف ونهی از منکر یک ضرورت است  و لازم است که همه مردم آگاهی و بصیرت کافی نسبت به این فریضه واجب را پیدا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار