کد خبر: 1154438
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
روسیه دو زیردریایی مجهز به موشک کروز را به ناوگان ۱۱ کشتی خود در دریای سیاه اضافه کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وبگاه «پراودا» گزارش کرده است که روسیه دو زیردریایی مجهز به موشک کروز را به ناوگان ۱۱ کشتی در دریای سیاه اضافه کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که با کاهش طوفان، ۲ فروند زیردریایی مجهز به موشک کروز به ناوگان ۱۱ کشتی روسیه در دریای سیاه اضافه شده است که مجموع ظرفیت شلیک این کشور را به ۸ موشک کروز کالیبر افزایش یافت.

موشک‌های کالیبر گروهی از موشک‌های ساخت روسیه ویژه برای حملات ضدکشتی، ضد زیردریایی، زمین به زمین و هوا به سطح هستند. این موشک‌ها به کلاهک جنگی ۴۵۰ کیلوگرمی یا اتمی مسلح می‌شوند و برد نمونه‌های مختلف آن بین ۵۰ تا ۴۰۰۰ کیلومتر است.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از لزوم یکپارچه بودن امنیت در کل دریای سیاه صحبت کرده بود و تأکید کرد: «دریای سیاه، هرگز دریای ناتو نخواهد بود و امنیت در آنجا باید غیرقابل تقسیم باشد».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه افزایش دخالت ناتو باعث طولانی‌شدن جنگ اوکراین می‌شود، ادامه داد: «اما ماهیت آنچه را که در حال رخ دادن است تغییر نمی‌دهد، بنابراین عملیات ویژه تا پایان ادامه خواهد داشت».

پیش از این نیز «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که روسیه نیروی نظامی کافی برای جلوگیری از مسلط‌شدن ناتو بر دریای بالتیک و تبدیل‌شدن آن به «دریای ناتو» را در اختیار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار