کد خبر: 1154516
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
مقامات محلی اوکراین اعلام کردند حملات شب گذشته روسیه یک کشته و سه زخمی در منطقه خرسون در جنوب و ۳۴ زخمی در منطقه دنیپروپتروفسک در شرق این کشور برجای گذاشت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا و سیما، ارتش روسیه اولین ساعات بامداد امروز موشک‌های جدیدی را به سمت شهر‌های اوکراین شلیک کرد. مسئولان نظامی اوکراین می‌گویند اکثر این موشک‌ها را رهگیری و خنثی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، الکساندر پروکودین، از مسئولان نظامی محلی اوکراین گفت ارتش روسیه مناطق مسکونی و پرجمعیت خرسون و یک ساختمان دولتی در مرکز این شهر را هدف قرار داد.

وی با بیان اینکه شهر خرسون طی تنها ۲۴ ساعت هشت بار توسط ارتش روسیه بمباران شد، افزود در نتیجه حملات روسیه یک نفر کشته و سه نفر از جمله یک کودک زخمی شدند.

سرهی لیساک، مسئول منطقه دنیپروپتروفسک نیز اعلام کرد در شرق اوکراین در منطقه پاولوگراد، حملات موشکی روسیه حداقل ۳۴ نفر از جمله پنج کودک را مجروح کرد که کوچکترین آن‌ها یک دختر هشت ساله است.

وی افزود: در شهر پاولوگراد ۱۹ ساختمان چند طبقه، ۲۵ خانه شخصی، شش مدرسه و مرکز پیش دبستانی و همچنین پنج مغازه در حملات روسیه آسیب دیدند.

والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین اعلام کرد حدود ساعت دو و نیم بامداد امروز (۲۳:۳۰ به وقت گرینویچ) ارتش روسیه با هواپیمای جنگی راهبردی خود به اوکراین حمله کرد و ۱۸ موشک کروز به مناطق اوکراین شلیک کرد که ۱۵ تا از آن‌ها رهگیری و خنثی شد.

در فصل زمستان، ارتش اوکراین با کمک متحدان غربی خود به منظور مقابله با حملات ارتش روسیه به زیرساخت‌ها و شبکه انرژی، دفاع ضد هوایی خود را با سامان‌های مختلف از جمله سامانه‌های آمریکایی پاتریوت تقویت کرد.

روسیه پس از عقب نشینی از خرسون در نوامبر گذشته، همچنان بخشی از این منطقه را تحت کنترل دارد.

بیشتر درگیری‌ها در اوکراین در هفته‌های اخیر در منطقه شرقی دونباس، به ویژه شهر باخموت متمرکز شده است. روس‌ها ادعا می‌کنند حدود ۸۰ درصد این شهر را در کنترل خود دارند. ارتش روسیه در این شهر صنعتی کاملا ویران شده اخیرا پیشرفت‌هایی حاصل کرده است.

اولکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین، روز دوشنبه اعلام کرد نیروهایش ضدحمله‌های محدودی را در این منطقه انجام داده‌اند. او گفت روسیه در کنترل کامل شهر شکست خورده و اوضاع در این منطقه هنوز بسیار پیچیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار