کد خبر: 1153225
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
رئیس جمهور برزیل در جریان سفر به اسپانیا بر تعهد خود به یافتن یک فرمول صلح برای پایان دادن به جنگ در اوکراین تاکید کرد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل در جریان سفر به اسپانیا جنگ در اوکراین را «جنگ دیوانه‌وار» خواند و بر تعهدش به یافتن فرمولی برای پایان دادن به این جنگ و برقراری صلح در این کشور تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بعد از انتقادات شدید کشورهای غربی از اظهارات «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل مبنی بر طولانی‌شدن جنگ اوکراین توسط اروپا و آمریکا، او بار دیگر مجبور به محکوم کردن این درگیری‌ها شده و از آنچه «حمله» روسیه به اوکراین خواند و از این که هیچ کس صحبتی درباره صلح در اوکراین نمی‌کند، انتقاد کرد.

لولا داسیلوا در سخنرانی در یک کنفرانس تجاری در شهر مادرید گفت: «من دیدگاه اروپا درباره این جنگ را درک می‌کنم. این که کشوری به یک کشور دیگر حمله کند غیرقابل قبول است اما من کسی را نمی‌بینم که درباره برقراری صلح در اوکراین صحبت کند».

رئیس جمهور برزیل اخیرا از آمریکا و متحدان اروپایی اوکراین خواست ارسال سلاح برای این کشور را متوقف کنند و تاکید کرد که این روند به طولانی تر شدن جنگ در اوکراین منجر خواهد شد. این موضع او خشم مقامات غربی را برانگیخت به نحوی که یک سخنگوی کاخ سفید او را متهم به «تقلید طوطی وار از مواضع روسیه و چین کرد».

رئیس جمهور برزیل در مواجهه با واکنش های منفی غربی‌ها تلاش کرد تا مواضعش را کمی به غرب نزدیک‌تر کند و در جریان سفرهای اخیر خود به پرتغال و اسپانیا گفت که نقض تمامیت ارضی اوکراین توسط روسیه را محکوم می‌کند.

لولا داسیلوا در اسپانیا بار دیگر خواستار پیگیری بیشتر تلاش برای برقراری صلح در اوکراین «به این منظور که اوکراین بتواند خاکش را نگه دارد» شد.

خبرگزاری رویترز ادعا کرد، این صحبت لولا داسیلوا نشان دهنده این است که او ظاهرا از موضع قبلی خود  در این باره که اوکراین باید برای پایان دادن به جنگ امتیازاتی را بدهد عقب‌نشینی کرده است.

رئیس جمهور برزیل در بخش دیگری از سخنرانی خود از سرمایه‌گذاری های شرکتهای اسپانیایی در برزیل حمایت کرده و گفت: «ما خواستار جذب موج جدیدی از سرمایه‌گذاری‌های اسپانیا هستیم.»

به گفته رئیس جمهور برزیل، این کشور به همراه دیگر اعضای بلوک تجاری «مرکوسور» درباره انعقاد یک توافق تجاری با اتحادیه اروپا مذاکره می کنند و اظهار امیدواری کرد که این توافق قبل از پایان سال جاری میلادی رخ دهد.

داسیلوا روز چهارشنبه هفته قبل نیز در اظهاراتی نقض تمامیت ارضی اوکراین در جریان عملیات نظامی ویژه روسیه را محکوم کرده و بار دیگر خواستار میانجی‌گری برای پایان دادن به جنگ در این کشور شده بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی طی مراسم ناهار کاری با «کلاوس یوهانیس» رئیس جمهور رومانی، گفت که گروهی از کشورهای بی‌طرف باید برای کمک به صلح بین روسیه و اوکراین گردهم آیند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار