کد خبر: 1151090
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
شب شعر قدس با مشارکت رایزن فرهنگی و معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، شماری از شاعران جبهه مقاومت عراق، نماینده سفارت فلسطین و دیگر فعالین فرهنگی عراقی در خانه فرهنگ ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، در این مراسم، شاعران عراقی، اشعاری در رثای قدس شریف، جبهه مقاومت و سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس سرودند.

«فؤاد حجو» نماینده سفارت فلسطین در بغداد، ضمن تشکر از شاعران و جمعی که از مظلومیت قدس و فلسطین می گویند؛ با اشاره به نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی (ره) گفت که «این اقدام و تصمیم ، یک عمل مقطعی و بر اساس احساسات نبوده است و ما شاهد این موضوع هستیم که سالانه این ابتکار باعث توجه بیش از پیش به مساله فلسطین و قدس شریف می شود؛ تداوم این حرکت هم به این معنا است که حضرت امام خامنه ای نیز در همان مسیر درست و اصولی امام خمینی (ره) قدم بر می دارند.»

نماینده سفارت فلسطین افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی مایل بودند که ملت اسلامی ما را تحت فشار بگذارند و آن از دیگر مسلمین جدا کنند، تنش بسازند و به اختلافات دامن بزنند، همچنین مترصد آن بودند تا درگیری های عربی و ایرانی ایجاد کنند. در واقع رژیم صهیونیستی از برخی رژیم های عربی سوء استفاده کرد که به سمت عادی سازی بروند اما ایران، قطب‌نمای اسلامی را به سمت فلسطین و بیت‌المقدس حفظ کرده است.

در این مراسم، جواد الحمرانی، محسن الحورانی، ابو حسنین الربیعی ، محمد الاعاجیبی، ابو یقین الصالحی و علی مندیل، شاعران عراقی شعرهایی در وصف مقاومت خواندند.

در ابتدای این مراسم بخشی از مستند «ترانه‌های بازگشت» برای اولین بار در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد اکران شد.

«ترانه‌های بازگشت» مستندی از دیدار جمعی از شعرای عرب‌زبان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی قدس با رهبر انقلاب در ۲۷ فروردین ۱۳۸۵ است که با نگاهی به تاریخچه شعر مقاومت توسط موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی تولید و به مناسبت روز جهانی قدس رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار