کد خبر: 984394
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
یک مقام مسؤول در وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن حمله آمریکا به نیرو‌های «الحشد الشعبی» عراق را تعرض آشکار به حاکمیت این کشور خواند و پاسخ به این اقدام را حق مشروع عراق دانست.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک مقام مسؤول در وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن حمله آمریکا به نیرو‌های وابسته به «الحشد الشعبی» عراق را بشدت محکوم کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، وی گفت: این حمله آمریکا تعرض آشکار به حاکمیت عراق و مداخله آشکار در امور داخلی این کشور است.

این مقام مسؤول تأکید کرد، باید جلوی مداخلات آمریکا در امور داخلی کشور‌های عربی و اسلامی گرفته شود و این مداخلات دلیل مستقیم بی‌ثباتی در منطقه و جهان است.

وی در ادامه بر همبستگی با دولت و ملت عراق و حق مشروع این کشور در دفاع از خود و پاسخ به هر تعرض خارجی تأکید کرد.

آمریکا شامگاه یکشنبه ۲۹ دسامبر (۸ دی) از حمله به مواضع «کتائب حزب الله» (گردان‌های حزب الله عراق) از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» در استان الانبار یعنی یک منطقه مرزی با سوریه خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که این اقدام در پاسخ به «حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیرو‌های ائتلاف» در عراق صورت گرفته است. این حمله با شهادت دست‌کم ۲۸ نفر از نیرو‌های الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ و مجروح شدن ۵۱ نفر دیگر همراه بود.

در پی این موضوع صد‌ها معترض عراقی مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشدالشعبی را بر فراز دیوار‌های سفارت برافراشتند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
0
!!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار