کد خبر: 984135
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
سرویس ایران جوان آنلاین: از زمان بسته‌شدن قرارداد ساخت ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای ساخت خانه‌های سیل‌زدگان لرستانی تاکنون، حدود یک هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض پرداخت شده است.
رضا خواجه‌ای رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان با اشاره به پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی خانه‌ها به سیل‌زدگان لرستانی گفت: فروردین ماه امسال مجموعاً یک هزار و ۹۶۹ روستا تحت تأثیر مستقیم سیل یا بارندگی قرار گرفتند.
وی با اشاره به این‌که در مجموع ۴۹ هزار واحد مسکونی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد حدود ۳۳ هزار واحد خسارت دیده اعلام شد، افزود: با توجه به حجم خسارت‌ها شش ستاد معین شامل ستاد استان اصفهان در پل‌دختر، ستاد استان اردبیل در معمولان، ستاد استان مرکزی در چگنی، ستاد استان کردستان در ازنا و الیگودرز، ستاد استان قزوین در دلفان و ستاد لرستان در سایر مناطق مستقر شدند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان با بیان این‌که تا امروز تمام واحد‌ها در بحث احداث، تعمیر و معیشتی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، تصریح کرد: حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد عقد قرارداد صورت گرفته و در مجموع حدود ۸۸۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و حدود ۲۵۵ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده که همین روند ادامه دارد و امیدواریم تا پایان سال بخش عمده‌ای از واحد‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.
خواجه‌ای تأکید کرد: در مجموع حدود یک هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب بلاعوض، اعتباری بود که در دو مرحله ابلاغ شد، در مرحله اول ۸۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم باقیمانده آن پرداخت شد. وی با اشاره به شروع عملیات همه واحد‌های تعمیری، بیان کرد: بیش از ۹۹ درصد واحد‌ها به چرخه زندگی بازگشته و کمتر از ۱۰۰ واحد باقیمانده در حال اجرا هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار