کد خبر: 982524
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۳
سرویس ایران جوان آنلاین: مدیر تجاری‌سازی و فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی کشور از تولید شش محصول سلول بنیادین خبر داد.
دکتر رجب‌زاده، مدیر تجاری‌سازی و فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادین و پزشکی کشور که به استان لرستان سفر کرده بود با اشاره به تولید شش محصول سلول بنیادین در کشور گفت: این محصولات به تأیید سازمان غذا و داروی کشور رسیده و در زمینه تولید سلول برای غضروف، پوست و... بوده است. وی با بیان اینکه کشورمان در تولید علم وضعیت خوبی دارد و جزو ۱۳ کشور برتر دنیاست، افزود: این در حالیست که سهم ما از بازار جهانی در حوزه کسب و کار ناچیز است.
این مقام مسئول با بیان اینکه جهش خوبی در راستای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و تمایل هیئت علمی دانشگاه‌ها به این سمت رخ داده است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ شرکت در کشور داریم که از این تعداد ۱۰۰ شرکت دانش بنیان شدند و بیش از ۱۰۰۰ نفر در این شرکت‌ها فعالیت دارند و سالانه بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال درآمدزایی دارند.
رجب‌زاده با بیان اینکه تاکنون هفت مرکز جامع در استان‌های مختلف کشور ایجاد شده تا شرکت‌های دانش بنیان در آن‌ها مستقر شوند، افزود: افزایش طول عمر و جوان ماندن از دغدغه‌های بشر است که این مهم از طریق سلول‌های بنیادین و علوم پزشکی قابل دستیابی است. به گفته وی همچنین در حوزه مهندسی بافت و تولید محصولات استخوانی ۲۹۷ محصول تولید و به مرحله استفاده داخلی رسیده و حتی صادر می‌شوند. مدیر تجاری‌سازی و فناوری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادین و پزشکی کشور با اشاره به اینکه ارزش سرمایه‌گذاری محصولات سلولی از ریسک‌پایین و ارزش بالاتری نسبت به محصولات دارویی برخوردار است، گفت: ژن درمانی برای درمان نابینایی و درمان سرطان خون موضوع سرمایه‌گذاری این شرکت‌های بزرگ دنیا بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار