کد خبر: 960254
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
ظریف:
وزیر امور خارجه گفت: فشار‌های آمریکا به خاطر شکست‌های مستمر ایالات متحده در حوزه منطقه‌ای و بین المللی در مقابل جمهوری اسلامی ایران است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران گفت: در شرایط کنونی کشور، صنعت و تولید نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.

وی افزود: فشار‌های آمریکا به خاطر شکست‌های مستمر ایالات متحده در حوزه منطقه‌ای و بین المللی در مقابل جمهوری اسلامی ایران است.

ظریف گفت: ایران با برجام از زنجیر‌های امریکا رها شد و توانست نقش مهمی در منطقه و دنیا ایفا کند و این برای امریکا گران تمام شد.

وی گفت: آمریکایی‌ها در مناطق اطراف کشورمان به اهداف خود نرسیدند و شکست خوردند و در حوزه اقتصادی از فرصت میان مدت دلار استفاده کردند که به ایران فشار وارد کنند و در دراز مدت نیز شکست خواهند خورد.

وزیر امورخارجه گفت: اخیرا روسیه و چین تصمیم گرفتند در معاملاتشان از دلار استفاده نکنند، این بمعنای کاهش نقش دلار در معادلات بین المللی است. هند و امارات از نزدیکترین متحدان آمریکا دارند از معاملات دلاری فاصله می‌گیرند. در سال گذشته ۳۵ درصد مبادلات ایران و ترکیه هم با ارز ملی و غیر دلار انجام شد.

وی تاکید کرد: در حوزه اقتصادی به همت تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان کشورمان، آمریکا نیز شکست خواهد خورد، اهمیت این حوزه باید مدنظر واقع شود. مردم ما مقاوم هستند، رکن اصلی اقتدارمان مردم است، اما دولت و بخش خصوصی نیز در مقابل این مردم فداکار که، ولی نعمتان ما هستند، مسئول هستند.

وی گفت: عمده پایه مقاومت که مردم هستند باید معیشتشان تامین شود. کارآفرینان دانش بنیان و جوانان صنعتگر و کارآفرین، پیشتاز توسعه و مقاومت اقتصادی هستند. فقط با نشان دادن اقتدارمان میتوانیم دشمن را سر جای خود بنشانیم، هیچ گاه در برابر فشار کوتاه نمی‌آییم. دشمن باید یاد بگیرد که هیچ وقت یک ایرانی را نباید تهدید کرد.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
1
آقای ظریف وقتی لالایی بلدی چرا خوابتان نمی برد ؟!! حالا که 5 کشور مهم دلار را از معاملات خود حذف کرده اند چرا ایران دلار را حذف نمی کند ؟!
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
دولت جقدر ضعیف شده که ظریف راجب معیشت مردم میگه . جناب ظریف وقتی برو برو داشتی جرا به فکر واردات مواد اولیه نبودی جرا اقتصاد داخل را حرکت ندادی و اجازه دادید به راحتی کارخانه جات تعطیل شوند
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
ظریف خبر میده سخنگوی دولت خبر میده روحانی خبر میده نوبخت خبر میده جهانگیری خبر میده عراقجی خبر میده و ... این خبرها برای مملکت و مردم اشتغال و نان و اب و ارزانی و ... نخواهد شد . واقعا اینقدر حقوق و مزایا میگیرید که همه شما خبر بدهید؟ این خبر دادن ها را یک فرد عادی بهتر از شما میتواند انجام دهد و یک صد هزارم حقوق شما را بگیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار