کد خبر: 951305
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی از مطالعه و احیا و بازسازی ۱۰۰ پروژه تاریخی این استان خبر داد و بر ضرورت تسریع در احیای آن‌ها تاکید کرد.

محمدرضا پورمحمدی  در حاشیه بازدید از مجموعه ربع رشیدی، مدرسه تاریخی حسن پاشا و موزه بهتونی، در گفتگو با خبرنگاران، ابراز داشت: مجموعه ربع رشیدی ۷۰۰ سال قبل، قطب علمی این منطقه بوده است و تلاش می‌کنیم مجموعه شنب غازان و صاحب الامر که براساس نوشته‌ها، میدان نقش جهان اصفهانبراساس طرح و نقشه میدان صاحب الامر ساخته شده، احیا و بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در دست انجام است، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰۰ پروژه توسط اداره کل میراث فرهنگی، در دست مطالعه و احیاست که مطالعات خوبی هم صورت گرفته است اما سرعت کار باید افزایش پیدا کند.

پورمحمدی در بخش دیگری با اشاره به ارزش موزه بهتونی تبریز گفت: این موزه یک موزه با ارزش و نفیس از انواع مواد غذایی و خوراکی است که در معرض دید مردم قرار گرفته اما آنچنان که باید و شاید این موزه به مردم شناسانده نشده است.

وی افزود: محدودیت فضای فیزیکی یکی از مشکلات این موزه است که امیدواریم در آینده با توسعه فضاهای فرهنگی بتوانیم امکان بیشتری برای عرضه این موزه فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اهداف بازدید از این پروژه‌ها گفت: هدف از بازدید این است که بتوانیم تنگناها و مشکلات را شناسایی کنیم تا این کارهای با ارزش سرعت گرفته و شاهد شکوفایی و رونق اقتصاد گردشگری در استان آذربایجان شرقی باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر