کد خبر: 944909
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
کودکان و نوجوانان، اصلی ترین قربانیان طلاق هستند
به گفته شيدا، مادرش اعتیاد شدید به مواد مخدر داشت و به همین دلیل هم 5 سال پیش پدرش او را طلاق داده و با حکم قاضی دادگاه حضانت او به پدرش سپرده شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، حمید رضا محمدی؛ کارشناس رسانه پلیس اصفهان از لابلای پرونده های موجود                  یکی را انتخاب ومی نویسد ؛چند ماهي در خانه پدرم زندگي کردم ، آنجا برایم مثل جهنم بود تا اینکه دوباره فكر فرار به سرم زد، وسايلم را جمع کردم و شبانه از منزل زدم بیرون ، شب بود و سرما و هيچ پولي هم نداشتم كه بتوانم سوار ماشین شوم ...
 نیمه های شب ماموران گشت كلانتري هنگام گشت زنی در سطح شهر با دختر نوجوانی روبرو می شوند که به تنهایی در حال قدم زدن در پیاده رو بود، ماموران به دليل پائین بودن سن دختر، جهت بررسی بیشتر و تحویل وی به خانواده اش او را به كلانتري انتقال می دهند.
شيدا، 13ساله و محصل كلاس هشتم است. به گفته او مادرش اعتیاد شدید به مواد مخدر داشت و به همین دلیل هم 5 سال پیش پدرش او را طلاق داده و با حکم قاضی دادگاه حضانت او به پدرش سپرده شد. اما ماجرا به این جا ختم نشد چرا که پدر شیدا بعد از طلاق ازدواج مجدد می کند.
شیدا علت فرارش را سختگیری های پدر و همسردوم او اعلام کرده و می گوید: «من اصلاً زندگی با پدرم و زن جدیدش را دوست ندارم، دوست دارم با مادرم زندگي كنم چون مادرم با دوستانش همیشه درحال خوشگذراني است و در منزل او ديگر از سختگيري هاي پدر و همسر جدیدش خبري نیست. یک بار که با اجازه پدرم برای دیدن مادرم رفتم دیگر به خانه برنگشتم، به مدرسه هم نرفتم و ترك تحصیل کردم. هر روز با دوستانم در سطح شهر مشغول گشت و گذار بودم تا اينكه پدرم به منزل مادرم آمد و مرا با زور همراه خودش برد. هرچقدر به او التماس کردم فايده اي نداشت. چند ماهي در خانه پدرم زندگي کردم، آنجا برایم مثل جهنم بود تا اینکه دوباره فكر فرار به سرم زد، وسايلم را جمع کردم و شبانه از منزل زدم بیرون، شب بود و سرما و هيچ پولي هم نداشتم كه بتوانم سوار ماشین شوم به همین خاطر تصمیم گرفتم پیاده به منزل مام بروم در بین راه چند مرد جوان قصد داشتند برایم مزاحمت ایجاد کنند كه توسط ماموران گشت به کلانتری منتقل شدم».
با تلاش ماموران، پدر شیدا به کلانتری آمد اما دختر نوجوان با دیدن چهره خشمگین پدرش مدعی شد که در منزل پدرش امنیت جانی ندارد و به دلیل فرار از منزل توسط او مورد ضرب و شتم قرار خواهد گرفت. با مقاومت شیدا ماموران طی هماهنگی با قاضی کشیک او را به بهزیستی تحویل دادند.
 نظریه کارشناس
کودکان و نوجوانان، اصلی ترین قربانیان طلاق هستند
خانم ریحانی، کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص این پرونده به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: نقش والدين قبل از تولد کودک شروع مي شود بنابراين لازم است والدين فرزندان خود را به بهترين شکل تربيت و به سوي کارهای خير هدايت کنند.
وی افزود: بسياري از جوانان و نوجواناني که مرتکب جرم و بزهکاری مي شوند والدينشان را عامل اصلی انحراف خود اعلام می کنند. بنابر این لازم است تا پدران و مادران فضای خانواده را از حالت خشك و نا امن، خارج كرده و محيطي دوستانه و عاطفي برای فرزندان خود ایجاد کنند.
این روانشناس و آسیب شناس مسایل خانواده با بیان اینکه کودکان و نوجوانان اصلی ترین قربانیان طلاق هستند اظهار داشت: بیشتر فرزندان و به ویژه دخترانی که در دوران حساس نوجوانی قرار دارند با طلاق والدین خود با صدمات روحی جبران ناپذیری روبرو می شوند.
وی افزود: افت تحصیلی، افسردگی، گوشه گیری، عدم ارتباط با دیگران، ترس، اضطراب، سردرگمی، نگرانی از جمله آثاری است که بعد از طلاق والدین و جداشدن یکی از آنها از کانون خانواده برای فرزندان به وجود می آید.
این کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش با بیان اینکه کودکان و بیشتر از همه دختران به مادران خود وابسته هستند و دوری و ترک از او  برایشان سخت و غیر قابل تحمل است اظهار داشت: چه بهتر بود که پدر خانواده به جای اینکه از همسرش جدا شود به دنبال ترک دادن او از دام اعتیاد می رفت و با درمان وی عشق و محبت را دوباره به کانون خانواده خود باز می گرداند.
ریحانی بیان کرد: در صورتی که والدین چاره ای جز طلاق و جداشدن از یکدیگر ندارند هم می بایست فرآیند جداسازی فرزندان را به مرور انجام داده و در این باره از یک مشاور کمک بگیرند و برای جلوگیری از اتفاقاتی همچون افسردگی و فرار کودک از منزل هم می بایست با فرزند خود بیشتر از گذشته ارتباط برقرار کرده و او را مورد محبت و لطف خود قرار دهند و به نوعی سعی کنند که خلاء به وجود آمده را برایش پر کنند تا کودک در منزل احساس نا امنی نکند و کم کم خودش را با شرایط جدید همگام سازد.
 






نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر