کد خبر: 944266
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در بخش کشاورزی ۹۰ درصد آب استان اردبیل استفاده می‌شود که اجرای طرح داناب با هدف ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به وضعیت موجود آب یک اولویت اساسی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده در مراسم اختتامیه طرح داناب سال تحصیلی 96 – 97  در اردبیل اظهار داشت: بحران آب در حال حاضر به عنوان یک چالش جدی و مطرح در استان و در کشور همه‌گیر شده و نیازمند مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف هستیم.

وی بیان کرد: باید برای نجات نسل‌های بعدی از بحران آب تدوین برنامه‌های مناسب و اساسی مبنای کار قرار گیرد چرا که آب جایگزین ندارد و نمی‌تواند به این راحتی از کنار این مسئله رد شد که به همین دلیل باید مسئله فرهنگ‌سازی را از سنین کودکی و مدارس آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اجرای طرح داناب با هدف ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به وضعیت موجود آب و آنالیز شرایط موجود یک اولویت اساسی است که بر همین مبنا این طرح در بیش از 100 مدرسه، 300 ناجی آب و برای 5 هزار دانش‌آموزان اجرا شده است.

سلیمان‌زاده ازبرگزاری کارگاههای آموزشی در شهرستانهای مختلف با همین محوریت خبر داد و  تصریح کرد: باید سطح آگاهی دانش‌آموزان به سطح قابل قبولی برسد تا بتوانیم به این هدف برسیم که می‌توان به آینده وضعیت موجود آب امیدوار بود.

وی بیان کرد: مصرف بی‌رویه سبب از دسترس خارج شدن بیش از 130 میلیارد مترمکعب از آب تجدیدپذیر و استراتژیک کشور شده که متاسفانه طبق استاندارد جهانی که 40 درصد برآورد شده این آمار در کشور به90 درصد رسیده است که یک آمار وحشتناک به شمار می‌رود.

سلیمان‌زاده با اشاره به این که 90 درصد آب استان اردبیل در بخش کشاورزی استفاده می‌شود بیان کرد: اصلاح شیوه‌های کشاورزی و رعایت الگوی مصرف و اجرای طرح آبیاری نوین با توجه به این که بیشتر مصرف آب در بخش کشاورزی استفاده می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم مصرف بی‌رویه آب‌های موجود که کماکان ادامه دارد را به شرایط مطلوب برسانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر