کد خبر: 942791
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
گفت وگو‌ی "جوان آنلاین" با کارشناس و بازیکن اسبق پرسپولیس
در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، تیم ملی فوتبال کشورمان امشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ابوظبی به مصاف تیم ملی عمان می‌رود. تیمی که برخلاف انتظار توانست در جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی قرار بگیرد. البته عمان در این دوره از رقابت‌ها هر چند مقابل ژاپن و ازبکستان نتیجه را واگذا کرده، اما آمار و ارقام نشان داده که تیم دست و پا بسته‌ای نیست و نسبت به حریفان از حریفان مالکیت توپی بیشتری برخوردار بوده است.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: عمان در دیدار با ازبکستان ۶۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت برای همین است که می‌توان در بازی امروز برد مقتدرانه‌ای برای ایران پیش بینی کرد. آنچه مشخص است در سال‌های اخیرعمان فوتبال رو به رشدی داشته و بازیکنان این تیم انگیزه‌ای دو چندان مقابل تیم اول آسیا دارند. آن‌ها می‌خواهند توانایی‌هایشان را مقابل اولین تیم آسیا ثابت کنند بنابراین با تمام وجود بازی خواهند کرد، اما در مقابل بازیکنان تیم ملی قررا نیست در این رحله با رقابت‌ها ها خداحافظی کنند و بی شک با تمام قوا پا به میدان خواهند گذ اشت. شاگردان کی روش در سه بازی قبل نشان دادند که چقدر در بازی‌ها از جنگندگی بالایی برخوردار هستند و با جون دل بازی می‌کنند.
به نظر می‌رسد اگر کی روش و شاگردانش بتوانند در بازی امروز کمی دست از بازی احساسی که مقابل عراق داشتند را رها کنند و رو به بازی تاکتیکی بیاورند قطعا می‌توانیم به عنوان یکی از تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی باشیم و مسیر صعود مان حتی تا فینال هموارتر از قبل شود. همه این‌ها به شرطی میباشد که تیم وارد حاشیه نشود و تمرکز فقط روی تیم ملی باشد.
ممبینی: عمان نمی‌تواند برای ایران مشکل ساز شودفریدون ممبینی کارشناس فوتبال و بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت وگو با "جوان آنلاین " در خصوص صعود تیم ملی کشورمان به دور بعد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت: به اعتقاد من تیم ملی تا این مرحله در نتیجه گیری بسیار موفق بود هر چند خیلی بازی تاکتیکی و زیبایی را ارائه نکرد بخصوص بازی با عراق. مشخص بود بچه‌ها بیشتر تحت تاثیر حواشی قرار داشتند تا ارائه یک بازی منسجم و خلاقانه. به هر حال نتیجه‌ای که بدست آمد برای ما بسیار ارزشمند بود و توانستیم بعنوان تیم نخست گروه مان به مرحله بعد صعود کنیم.
وی افزود: ما در بازی امروز برای بازی با عمان فقط باید به فکر نتیجه باشیم اصلا مهم نیست که چقدر بازی زیبا یا فنی ارائه می‌دهیم یا درصد مالکیت توپ مان چقدر است برای ما فقط و فقط کسب سه امتیاز مهم است تا انشاله بتوانیم با اقتدار به یک چهارم نهایی صعود کنیم.
کارشناس مسائل فوتبالی با اشاره به اینکه هنور در دفاع تیم ملی، نقاط ضعف دیده می‌شود اظهار داشت: متأسفانه آنچه مثل سه بازی قبل مشهود بود اینکه ما هنوز در خط دفاع، دچار ضعف‌هایی هستیم که باید هر چه زودتر پوشش داده شود. البته کی روش سعی کرد در سه بازی قبل از ترکیب نهایی به میدان نرود و همواره در هر بازی تغییرات زیادی در تیم بوجود، اما معتقدم رامین رضاییان هر وقت در دفاع نبود خط دفاعی ما دچار تزلزل شد. همان طور که گفتم دربازی امروز فقط باید دنبال نتیجه گرایی باشیم تا به مرحله بعد صعود کنیم.
بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس در ادامه خاطر نشان کرد: در بازی امروز اگر تیم بازی همیشگی خود را به دور از حواشی پشت سر بگذراد ، قطعا عمان تیمی نیست که بخواهد برای ما مشکل ساز شود البته عمان تیم خوبی شده و در چند سال اخیر رشد و پیشرفت قابل توجهی شده ضمن این مشئولان ورزشی عمان هم سرمایه گذاری بسیار خوبی در این زمینه داشته‌اند. شنیدم برای بازی امروز دو فروند هواپیما و بیش از ۲۰۰ اتوبوس راهی امارات کرده‌اند تا هواداران به راحتی بتواند تیم ملی شان را حمایت کنند اما با این ها با شناختی از بچه های تیم ملی دارم نمیتوانند نامنع صعود ما شوند.
ممبینی با اشاره به اینکه کوچکترین اشتباه می‌تواند باعث حذف ما از این رقابت‌ها شود افزود: ببیند ما در سه بازی گذشته بخصوص در خط دفاع اشتباهات فاحشی داشتیم که نباید با توجه به حذفی بود مسابقات تکرار شود. هیچ بازیکنی حق ندارد دچار اشتباه شود چرا که در آن صورت آرزوی ۸۰ میلیون ایرانی را بر باد داده است. سالهاست ما در آرزو و امید قهرمانی در آسیا را داریم و نباید در این دوره به راحتی آن را از دست بدهیم. بی شک ارائه یک بازی منطقی و با احتیاط و البته با روحیه جنگندگی بالا می‌تواند صعود ما را به مرحله یک چهارم نهایی مسجل کند. من در این دوره قدوس را یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی دیدم بازیکنی که هم به خط دفاعی کمک می‌کند و هم مهاجمان را خوب تغذیه می‌کند. ما هنوز با تیم‌های کره و ژاپن بازی نکرده‌ایم و نباید با یک اشتباه به سادگی از جام خداحافظی کنیم و حسرت قهرمان شدن در جام ملت‌های آسیا برایمان بماند.
وی در خاتمه ضمن انتقاد از کی روش و حواشی بوچود آمده در تیم ملی گفت: متاسفانه کی روش کار درستی انجام نداد که در این برهه این گونه صحبت کرد و تیم را وارد مسائل حاشیه‌ای کرد. الان مهم‌تر از هر چیز، فقط منافع ملی مهم است. امروز هیچ کس حق ندارد آرامش تیم ملی را بهم بریزد. میلیون‌ها نفر منتظر قهرمانی این تیم هستند و امیدوارم امروز با کسب ۳ امتیاز این بازی، راه مان برای صعود هموارتر شود و بعد از ۴۳ سال قهرمان شویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار