کد خبر: 1225872
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
اگر بتوانیم نوع موفقیتی را که در آزمایش‌های واکسن کرونا در طول همه‌گیری مشاهده شد تکرار کنیم، می‌توانیم جان ده‌ها هزار نفر را هر ساله نجات دهیم.

 جوان آنلاین: محسن طاهری در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: دانشمندان دانشگاه آکسفورد، مؤسسه فرانسیس‌کریک و دانشگاه کالج لندن در حال توسعه واکسن نوآورانه LungVax با هدف پیشگیری از یکی از کشنده‌ترین انواع سرطان یعنی سرطان ریه هستند. این پروژه دوساله، افراد در معرض خطر را هدف قرار می‌دهد و هدف آن استفاده از قدرت سیستم ایمنی برای شناسایی و از بین بردن سلول‌های غیر طبیعی ریه است. این واکسن ویژگی‌های منحصر به فرد سلول‌های سرطانی ریه را هدف قرار می‌دهد. این سلول‌ها پروتئین‌های «پرچم قرمز» به نام نئو آنتی‌ژن را تولید می‌کنند که از جهش‌های سرطان‌زا در دی‌ان‌ای سلول به وجود می‌آیند. این واکسن با آموزش سیستم ایمنی برای تشخیص این پروتئین‌ها، نویدبخش توقف سرطان ریه قبل از پیشرفت آن است. با انجام تحقیقات آزمایشگاهی برای تأیید اثربخشی آن، مراحل بعدی شامل آزمایش‌های بالینی و افزایش اقدامات پیشگیرانه گسترده‌تر به ویژه تمرکز بر جمعیت‌های پرخطر مانند افرادی که در حال حاضر سیگار می‌کشند و سیگاری‌های سابق است. 
پروفسور تیم‌الیوت، استاد دانشگاه آکسفورد در زمینه ایمونوآنکولوژی و سرپرست تحقیقات LungVax، بر مشکل سیستم ایمنی بدن در تمایز بین سلول‌های سرطانی و سلول‌های طبیعی تأکید می‌کند. او مأموریت LungVax را مقابله با این چالش بیان کرده و با ابراز خوش‌بینی می‌گوید: اگر بتوانیم نوع موفقیتی را که در آزمایش‌های واکسن کرونا در طول همه‌گیری مشاهده شد تکرار کنیم، می‌توانیم جان ده‌ها هزار نفر را هر ساله نجات دهیم.

برچسب ها: واکسن ، کرونا ، آکسفورد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار