کد خبر: 942685
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
اصلاح‌طلبان که به شدت از تصویری که موسوی خوئینی‌ها از هاشمی رفسنجانی ارائه داده، عصبانی هستند، تلاش می‌کنند به هر نحوی موسوی خوئینی‌ها چهره پنهان جریان خود را تخریب و به دفاع از هاشمی بپردازند، اما در این مسیر بعضاً بی‌راهه هم می‌روند و مواردی را ذکر می‌کنند که مشکل بتوان آن را در قالب «دفاع» از هاشمی تعبیر کرد و در واقع امر مصادره به مطلوب اوست. از جمله در شماره دیروز روزنامه آرمان که به روزنامه خانواده هاشمی شهره است، زیرتیتری از غلامعلی رجایی می‌بینیم: «هاشمی هیچ‌گاه به مناسبت ۱۳ آبان سخنرانی نکرد» برای تیتر «پرده‌برداری از واقعیت موسوی خوئینی‌ها». رجایی می‌گوید: «اختلاف اصلی آقای موسوی خوئینی‌ها با آقای هاشمی در دو حوزه دوران حضرت امام و دوران پس از حضرت امام است. در دوران حضرت امام مهم‌ترین مسئله تسخیر سفارت امریکا در تهران بوده است. آقای خوئینی‌ها عنوان می‌کنند که من در این زمینه مخالفتی ندیدم. این در حالی است که آقای هاشمی هیچ‌گاه به مناسبت ۱۳ آبان سخنرانی نکرده است. آقای هاشمی از محدود شخصیت‌هایی است که هیچ‌گاه به لانه جاسوسی نرفته است. بنده بار‌ها در جلسات خصوصی که شخصیت‌های سیاسی درباره اشغال سفارت امریکا در تهران با آقای هاشمی داشتند مشاهده می‌کردم که آقای هاشمی نظر متفاوتی نسبت به روایت رایج در جامعه در این زمینه داشتند.»
هاشمی گرچه در دوران تسخیر لانه جاسوسی به علت حمایت امام خمینی از این حرکت، علیه آن موضع‌گیری نکرد، اما بعد از آن گفت: اگر آن زمان در ایران بود، مانع این کار می‌شد. در واقع موسوی خوئینی‌ها بیراه هم نگفته که مخالفتی ندیدم. اما نکته آنجاست که بیان علنی و صریح تقابل فکری هاشمی با امام خمینی، آیا واقعاً دفاع از او محسوب می‌شود؟!
از طرفی هاشمی در دهه ۶۰ بعضاً در تحسین تسخیر لانه جاسوسی سخنانی هم دارد. از جمله مرداد سال ۶۰ در خطبه‌های نماز جمعه می‌گوید: «وقتی جامعه احساس خطر کرد انقلاب دوم به وجود آمد، لانه جاسوسی تسخیر شد و حرکتی که انقلاب را به طرف کجی و تباهی می‌برد، یکباره تصحیح شد؛ در مسیر انقلاب افتادیم.»
هاشمی این حرکت را انقلاب دوم می‌نامد و ۵۵ بار در طول حیات خود لانه جاسوسی را تکرار می‌کند؛ حال ارائه چنین تصویری از هاشمی ظلم به اوست. به نظر می‌رسد غلامعلی رجایی که پس از هاشمی هویت جدیدی احساس نمی‌کند، در حال پیوستن به فرزندان هاشمی در خراب کردن ایشان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار