کد خبر: 942652
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
تجلیل از بنیاد برکت در پنجمین همایش مدیریت جهادی
نشان برگزیده‌ی پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی به بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تعلق گرفت.

به گزارش جوان انلاين، پنجمین همایش مدیریت جهادی شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و بیش از یک‌هزار نفر از مدیران جهادی در بخش‌های مختلف در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار شد.
در این همایش با اهدای نشان به مهندس سعید جعفری، به نمایندگی از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و ۲۴ بخش جهادی دیگر کشور، از این نهادها تجلیل و قدردانی شد. ایثار و فداکاری از شاخصه‌های اصلی انتخاب این بخش‌های جهادی است.
در این همایش هم‌چنین از خانواده‌های معظم شهدای مدیریت جهادی تقدیر به‌عمل آمد.
سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌ی کل ارتش، محمدرضا عارف نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و محسن رفیق‌دوست سخنرانان پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی بودند.
ترویج عمل جهادی و انقلابی در بخش مدیران، مسئولان و کارکنان، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه‌ی جهادی در سطح کشور، ارتقای توانمندی‌های جهادی، هم‌افزایی قوای کشور در جهت تحقق اهداف عالی نظام و ارایه‌ی راهبردهای جهادی به مدیران قوای سه‌گانه از جمله اهداف انجمن مدیریت جهادی کشور است.
گفتنی است، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای محرومیت‌زدایی، کمک به توانمندسازي اقتصادي و اجتماعی، توسعه‌ي کارآفريني و اشتغال‌زايي در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته تاکنون 345 طرح بنگاه‌ محور و 125 طرح تسهیلات‌ محور را در 31 استان كشور به مرحله‌ي اجرا رسانده و 30 منطقه را برای اجرای طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور آماده کرده که اشتغال‌زايي 220 هزار نفر را به‌ همراه داشته است.
بنیاد برکت هم‌چنین برای اجراي بيش از 34 هزار پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی با اعتباري بالغ بر 15 هزار و پانصد ميليارد ريال، برنامه‌ريزي کرده‌، که تاکنون 14 هزار پروژه به بهره‌برداری رسیده است.
این بنیاد تاکنون قرارداد ساخت 1600 مدرسه‌ی برکت، با 9 هزار كلاس درس را با اعتباري بالغ بر 8 هزار و 200 ميليارد ريال، منعقد کرده است که از اين تعداد، 1200 مدرسه با 6400 كلاس درس به بهره‌برداري رسيده است.
همچنین تاکنون قرارداد ساخت 1263 مرکز فرهنگي و مذهبي از جمله مسجد، حوزه‌ي علميه و کتاب‌خانه در مناطق محروم کشور منعقد شده که یک‌هزار واحد به بهره‌برداري رسيده است.
کمک به ساخت 30 هزار واحد مسکن محرومان، اجرای يک‌هزار و 110 پروژه‌ي عمرای مانند برق‌رساني، آب‌رساني، پل‌سازي و جاده‌سازی، ساخت و تکمیل 11 بيمارستان و 4 مرکز پیشرفته‌ی درمان سرطان با ظرفيت 2 هزار و 500 تخت در شهرهاي محروم کشور، ساخت 200 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتي و درماني برای تحت پوشش قرار دادن 525 نقطه‌ی روستایی، صدور انواع بيمه‌نامه‌ براي تحت پوشش قرار دادن یک میلیون و نهصد هزار نفر از ساکنان روستاهاي مناطق محروم، ارایه‌ی خــدمات ســلامت الکتـرونيک به 350 هزار نفر از هم‌وطنان مناطق محروم، پرداخت شش هزار و پانصد ميليارد ريال وام قرض‌الحسنه به بيش از 80 هزار نفر افراد کم‌بضاعت، حمایت مالی از 20 هزار یتیم و تحت پوشش بیمه قرار دادن 200 هزار نفر يتيم در قالب طرح برکت مهدوی، اهداي 4000 دست جهيزيه با اعتباري بالغ بر 160 ميليارد ريال به زوج‌هاي کم‌توان، پرداخت 340 ميليارد ريال کمک بلاعوض براي تأمين هزينه‌ي داروي 50 هزار بيمار صعب‌العلاج کم‌بضاعت، تأمين هزينه‌ي کاشت حلزون شنوايي 5 هزار کودک ناشنوا و ناگويا، اجرای درمان 5 هزار زوج نابارور روستایی در طرح برکت خانواده و ايجاد 3000 هکتار فضاي سبز و پوشش جنگلي در طرح جنگل‌کاری برکت از جمله دیگر اقدامات و فعالیت‌های بنیاد برکت در مناطق محروم کشور است.
در مجموع، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون در حوزه‌ي مسئوليت‌هاي اجتماعي، محروميت‌زدايي و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، بالغ بر 95 هزار ميليارد ريال در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌يافته، اعتبار اختصاص داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار