کد خبر: 942042
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
پس از دو سال پیاپی در چهارمحال و بختیاری
پس از بارش‌های برف طی چند روز اخیر در استان‌های مختلف و بخصوص چهارمحال و بختیاری، پیست اسکی چلگرد کوهرنگ تا روز جمعه پذیرای مسافران و ورزشکاران و گردشگران می‌شود. این پیست اسکی طی دوسال پیایی (۹۵ و ۹۶) تعطیل بوده و نتوانسته به ارائه خدمات بپردازد.
محمدرضا هاديلو
سرویس ایران جوان آنلاین: استان چهارمحال و بختیاری دارای سه پیست اسکی بارده، شیخ شبان و کوهرنگ است که به دلیل خشکسالی‌های اخیر همچنان تعطیل هستند. در همین راستا اواسط آذرماه بود که شهرستان کوهرنگ هنوز برفی به خود ندیده بود و به همین خاطر پیست اسکی کوهرنگ هم در انتظار بارشی حداقلی زانوی غم بغل گرفته و چشم به آسمان دوخته بود. وضعیت پیست اسکی آنقدر خراب بود که رئیس هیئت اسکی چهارمحال و بختیاری عنوان کرده بود با بارش نخستین برف که اگر حتی ۳۰ سانتی‌متر باشد هم پیست اسکی کوهرنگ فعال خواهد شد. درد پیست اسکی کوهرنگ، درد امروز و دیروز نیست زیرا تعطیلی این پیست ۲ سال پیایی یعنی از سال ۹۵ تا کنون ادامه داشته و نتوانسته به ورزشکاران خدمت رسانی کند. با این حال امسال همچنان گردشگران برای طبیعت گردی در فصل زمستان به پیست‌های اسکی چهار محال و بختیاری سفر می‌کنند که بیشتر مسافران از استان‌های خوزستان و اصفهان هستند.

دو پیست بارده و شیخ‌شبان تعطیلند

اسفند ماه سال گذشته و در اوج سرمای زمستان بودیم که خبر‌های تأسف برانگیز در مورد خشک بودن و ادامه تعطیلی پیست اسکی کوهرنگ به گوش می‌رسید. نکته قابل تأمل اینکه حتی در آن زمان هم گردشگرانی از تمام استان‌های کشور به خصوص استان‌های خوزستان، اصفهان و یزد از پیست اسکی کوهرنگ بازدید می‌کردند و جالب اینکه در روز‌های تعطیل حدود ۴۰ هزار گردشگر و در روز‌های عادی و غیر تعطیل ۵ هزار گردشگر از پیست بازدید می‌کردند. اما امکانات پیست اسکی کوهرنگ که در سطح بسیار بالایی قرار دارد به دلیل عدم بارش برف بلا استفاده مانده و تعطیل بود و بالابر‌های پیست هم فعالیت نمی‌کردند. حالا و بارش‌های خوبی که طی روز‌های اخیر صورت گرفته است از کوهرنگ خبر می‌رسد که تا روز جمعه پیست اسکی چلگرد راه‌اندازی خواهد شد. در همین رابطه رئیس هیئت اسکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعمیرات اساسی در این پیست انجام شده و بالابر‌های آن آماده خدمت‌رسانی به اسکی‌بازان شده، می‌گوید: «امکانات رفاهی مانند محل استراحت، فروشگاه‌های استیجاری اسکی و مربیان مجرب آماده آموزش اسکی‌بازان مبتدی و پیشرفته در این پیست هستند.» صفر فرامرزی با اشاره به اینکه ارتفاع برف در پیست اسکی چلگرد به حدود یک متر رسیده است، تأکید می‌کند: «این پیست فقط در روز‌های جمعه برای فعالیت اسکی‌بازان آماده است. اگر ماندگاری برف مطلوب باشد پیست چلگرد تا فروردین‌ماه سال آینده برای اسکی بازان قابل استفاده خواهد بود.» وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیست اسکی چهارمحال و بختیاری پیست اسکی کوهرنگ است، می‌گوید: «پیست اسکی چلگرد کوهرنگ با توجه به امکانات تخصصی و رفاهی بهترین پیست استان به شمار می‌رود که به طول ۸۰۰ متر و با شیب ملایم ۲۰ درصد، امکاناتی مانند بالابر و برف‌کوب دارد.» خبر خوب در رابطه با پیست اسکی کوهرنگ اینکه دارای سه پیست مجزا برای خانم‌ها، آقایان و خانوادگی، هتل و مهمان‌پذیر است و از مناسب‌ترین پیست‌های اسکی در زاگرس مرکزی به شمار می‌رود و خبر بد اینکه دو پیست بارده و شیخ‌شبان در چهار محال و بختیاری همچنان تعطیل هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار