کد خبر: 940250
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
معاون سیاسی استاندار سمنان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: سن ازدواج در بین جوانان با وجود مشوق های فراوان فرهنگی و اجتماعی بسیار بالاست و دلایل این مساله باید بررسی شود.

سعید ناجی در شورای هماهنگی ثبت احوال استان سمنان با اشاره به اهمیت و ظرفیت آمارهای حیاتی در جامعه گفت: یکی از ویژگی ها و ظرفیت های آمارهای حیاتی در جامعه، قابلیت جستجو و بررسی دلایل و مولفه های موثر در برخی از معضل های اجتماعی است که می توان با تحلیل آمارها، به راهکارهای مناسب برای دستیابی به هدف مطلوب و ارتقاء وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه دست یافت.
وی بر حضور فعال و مستمر دستگاه های فرهنگی متولی در این حوزه تاکید کرد و افزود: به دلیل برخی کاستی ها و کمبودها، امروز برخی از رفتارهای اجتماعی و فردی جامعه بر آموزه های فرهنگی، دینی و ملی استوار نیست که باید برای رفع این معضل تلاش کنیم.
معاون استاندار سمنان بر نقش مهم آمار در برنامه ریزی های کلان جامعه تاکید کرد و افزود: دستگاه های متولی امر باید با تحلیل و بررسی آمارهای مرتبط با حوزه کاری خود، آسیب ها و نقاط ضعف را شناسایی و با تدوین برنامه هایی بر پایه آمار تحلیل شده، در راستای افق روشن و نوید بخش برای جامعه گام بردارند.
ناجی تاسیس سازمان ثبت احوال و ثبت آمار حیاتی از یکصد سال پیش تاکنون را امری بسیار مهم در مدیریت موفق کشور دانست و گفت: بدون داشتن آمار صحیح، شفاف و روشن، نمی‌توان در مسیر توسعه گام برداشت و نقش آمار حیاتی در ارزیابی میزان توفیق یا عدم توفیق اداره جامعه بسیار برجسته است.
وی تصریح کرد: آمار حیاتی ملاک اصلی موفقیت در مدیریت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور و حتی استان خواهد بود و به استناد آن می توان نسبت به ارزیابی دستگاه ها و نهادهای متولی و هم چنین اصلاح و بازبینی آسیب ها و کمبودها اقدام کرد.
معاون استاندار سمنان افزود: بررسی و مطالعه آمارهای مختلف جامعه در حوزه های گوناگون مرجع بسیار مطلوبی برای ارزیابی تاثیرگذاری توصیه های بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی در زندگی مردم و در نهایت میزان عمل به این توصیه ها از سوی مردم است.
جمعیت استان سمنان طبق آخرین سرشماری 702 هزار و 360 نفر در 215 هزار و 571 خانوار شامل 356 هزار و 656 نفر مرد و 345 هزار و 704 نفر زن و 560 هزار و 502 نفر جمعیت شهری و 141 هزار و 858 نفر جمعیت روستایی است و از نظر شاخص جمعیت، سمنان استان سی ام کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار