کد خبر: 939933
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
انجمن مفاخر فرهنگی تا پایان امسال برگزار می کند:
معاون آموزشی و پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با اشاره به برخی برنامه‌های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور از بزرگداشت چند تن از حکما، فلاسفه و مفاخر علمی کشور تا پایان امسال خبر داد.

کاوه خورابه در حاشیه برگزاری چهارمین همایش قومس‌شناسی در سمنان به خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان امسال چندین آیین بزرگداشت مفاخر کشور در جای جای ایران برگزار می‌شود که آیت‌الله جوادی آملی و اقبال لاهوری ،غلامرضا اعوانی و خواجه نصیرالدین طوسی از جمله آنها هستند.

وی بر لزوم نکوداشت متفکران و اندیشمندان فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: معرّفی و بزرگداشت عالمان و متفکّران عرصة فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی و احیا و انتشار آثار ارزندة آنان از اولویت‌های کاری در انجمن مفاخر است.

خورابه معرّفی آثار فرهنگی و تمدنی را مهم خواند و افزود: تبیین نقش و سهم ایرانیان در اعتلا و ارتقای فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی از سرفصل‌ها و اولویت‌های انجمن در برگزاری همایش‌ها، نکوداشت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و علمی است.

وی به نقش مهم حکما و فلاسفه ایرانی و اهمیت هنر و فلسفه اشاره و خاطرنشان کرد: هنر و فلسفه انسان‌ساز است و به انسان‌ها می‌آموزند که چگونه مهرورزانه و مهربانانه زندگی و دنیای بیرون و درون خود را با یکدیگر تطبیق دهند.

معاون آموزشی و پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با تقدیر از برگزاری چهارمین همایش قومس‌شناسی در سمنان اضافه کرد: نام این همایش ما را به سوی یک مفهوم تمدنی که مفاهیمی از فرهنگ را نیز با خود دارد رهنمون می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه شناخت آموزه‌های تمدنی و فرهنگی از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کرد گفت: حفظ، احیا و بازنشر آثار فرهنگی ارزشمند در کنار معرفی مفاخر فرهنگ و اندیشه ایران زمین، از دغدغه‌های فعالان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور است.
اختتامیه چهارمین همایش ملی قومس‌شناسی که با حضور جمعی از اندیشمندان،صاحب‌نظران و اهل قلم در سمنان در حال برگزاری است غروب امروز برگزار می‌شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر