کد خبر: 938769
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۸
فرمانده پلیس تهران:
اقدامات و تلاش پلیس بعد از دستگیری مجرمان وقتی اثرگذار و نتیجه‌بخش خواهد بود که برخورد دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه جدی‌تر باشد.
محبوبه قربانی
اقدامات و تلاش پلیس بعد از دستگیری مجرمان وقتی اثرگذار و نتیجه‌بخش خواهد بود که برخورد دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه جدی‌تر باشد. سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه پنجمین طرح دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس با اشاره به این موضوع گفت: «با دستگیری مجرمان در سطح شهر، متوجه می‌شویم که اغلب دارای سابقه چندین‌بار زندان را داشته‌اند. معتقدم هزینه جرم برای مجرمان خیلی پایین است و به خاطر همین دوباره مرتکب جرم می‌شوند.»
به گزارش خبرنگار ما، سردار رحیمی درخصوص این طرح که در ۴۸ ساعت گذشته از سوی کلانتری محلات تهران بزرگ رقم خورد، گفت: «بیش از ۲۰۷ نفر از اراذل و اوباش، مخلین نظم و امنیت، قاچاقچیان سلاح و موادمخدر و افرادی که باعث رعب و وحشت مردم می‌شدند شناسایی و دستگیر شدند. از این افراد ۳۶ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و ضبط، دو باند واردکننده سلاح نیز منهدم شدند.»

پلمب ۱۳ واحد صنفی مراکز تجمع اراذل
سردار رحیمی به تخلف ۱۳ واحد صنفی اشاره کرد و گفت: «این واحد‌های صنفی پلمب شده و ۳۰ تا ۴۰ واحد صنفی دیگر که به عنوان مراکز تجمع اراذل و اوباش بودند در شرف پلمب قرار گرفته‌اند.»

بازداشت آتش افروزان خودرو‌ها
سردار رحیمی با اشاره به عوامل آتش‌افروز خودرو‌ها در پایتخت و دستگیری آن‌ها گفت: «افرادی که عامل آتش‌زدن خودرو‌های مردم در دو منطقه بهارستان و عبدل‌آباد بودند، بعد از تحقیقات لازم مشخص شد دچار اختلالات روانی هستند.» وی در ادامه به انهدام هشت گروه از اراذل و اوباش اشاره کرد و گفت: «اعضای این گروه مرتکب تخریب یا ایجاد مزاحمت می‌کردند یا عامل تخریب واحد‌های صنفی بودند که با تلاش همکاران شناسایی و دستگیر شدند.»

هزینه جرم برای مجرمان پایین است
فرمانده نیروی انتظامی تهران درخصوص بازگشت به جرم مجرمان سابقه‌دار گفت: «برخورد‌ها باید جدی‌تر شود، چراکه با دستگیری افراد متوجه می‌شویم اغلب سابقه چندین‌بار زندان را داشته‌اند. بنده معتقدم هزینه جرم برای مجرمان خیلی پایین است و به خاطر همین دوباره مرتکب جرم می‌شوند. مردم بدانند که پلیس عقب‌نشینی نمی‌کند و وظیفه خود را با قدرت ادامه خواهد داد.»

مهار موبایل قاپی
وی در ادامه توضیحات خود، در پاسخ به سؤالی درخصوص اینکه موبایل‌قاپی و سرقت‌های خرد در چه وضعیتی قرار دارند، گفت: «بعد از اجرای طرح‌های محله‌ای و رعد، موبایل‌قاپی مهار شده است، اما هنوز سرقت‌های خرد روند مثبتی را پیدا نکرده است. تلاشمان بر این است که در تمام نقاط شهر برخورد با سارقان، اراذل و اوباش و قاچاقچیان موادمخدر را به طور مستمر اجرا کنیم. همچنین در یکی دو هفته آینده کار تازه‌ای درخصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز انجام خواهد شد.»

مشکل تردد معلولان و ویلچرنشین‌ها از زیرگذر چهارراه ولیعصر باید حل شود
وی درخصوص جمع‌آوری میله‌های چهارراه ولیعصر (عج) گفت: «میلیارد‌ها تومان هزینه‌شده تا جمعیت از طریق این مسیر زیرزمینی از چهارراه عبور کنند. در صورت بازشدن چهارراه بار ترافیکی شمالی، جنوبی، شرقی و غربی افزایش خواهد داد. همچنین برداشتن موانع و بازشدن چهارراه‌ولیعصر (عج) ممکن نیست، چراکه این چهارراه شلوغ‌ترین و پرحجم‌ترین چهارراه در پایتخت و کل ایران است.» سردار رحیمی در ادامه گفت: «تن‌ها مشکلی که درخصوص زیرگذر باید به آن اشاره کرد، تردد معلولان و ویلچرنشین‌هاست که باید برای عبور لحظه‌ای آنها، دری قرار داد تا با ریموت باز شود و آن‌ها عبور کنند. البته مسئولان شهرداری باید برای تردد آن‌ها از مسیر‌های زیرزمینی چهارراه ولیعصر (عج) آسانسور تعبیه کنند.»
 
برای سرقت زن جوان را ربودم
یکی از متهمان مرد ۲۷ ساله بود که به اتهام درگیری و شرارت در یک مغازه جگرکی در یاخچی‌­آباد دستگیر شده بود. وقتی علت درگیری را جویا شدم، گفت: من در درگیری نبودم و دوستم به خاطر کینه‌­ای که داشت مرا معرفی کرد!
درگیری برای چه بود؟
علت درگیری را نمی‌­دانستم. دوستم درگیر شد و برای حمایت از او با قمه وارد مغازه شدم. باور کنید به کسی آسیبی نرساندم.
سابقه داری؟
بله. درگیری و تخریب خودروی ۲۰۰ میلیونی.
پس سابقه آدم‌ربایی چه؟
آن هم نقشه یکی از دوستانم بود. او خانمی را زیر نظر گرفته بود که وضع مالی خوبی داشت. این شد که از من خواست تا او را در پوشش مسافر به یکی از باغ‌­های حوالی تهران ببریم. بعد از چند روز تهدید مقرون به آزار، اموالش را سرقت و بعد آزادش کردیم.
چقدر وثیقه برای آزادی گذاشتی؟
۲۰۰ میلیون.
چرا دوباره مرتکب جرم شدی؟
اشتباه کردم.


حمل اسلحه درآمد خوبی داشت
دیگر متهم مرد میانسالی بود که به اتهام حمل اسلحه دستگیر شده بود. او به عنوان پیک برای حمل اسلحه درآمد خوبی داشت.
شغلت چیست؟
در شرکتی وابسته به ایران‌خودرو کار می­‌کنم.
چرا اسلحه حمل می­‌کردی؟
درآمدش خوب بود.
چقدر درآمد داشتی؟
برای هر جابه‌جایی داخل شهر ۵۰ هزار تومان می‌گرفتم و ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان هم پورسانت می­ گرفتم.
برای چه کسی کار می­ کردی؟
صاحب اسلحه‌ها در تهران نبود. او خودش در تبریز بود و مشتری ­ها در تهران بودند.
قیمت اسلحه‌ها چقدر بود؟
دو میلیون تا سه میلیون.
کجا دستگیر شدی؟
در خانه و جلوی چشم زن و دخترم.


دست به چاقو بردن عادتم شده!
محمد جوان ۲۷ ساله بود که به سختی صحبت می‌کرد. او جوشکار بود و دو سابقه درگیری با سلاح سرد و گرم داشت.
چرا دستگیر شدی؟
با مردی اختلاف داشتم و دو ماه قبل با هم درگیر شدیم. در آن درگیری برای دفاع از خودم، در حالی که مست بودم دست به چاقو بردم و یک ضربه به صورتش زدم. تقریباً عرض صورتش را بریدم. او شکایت کرد و حالا بعد از دو ماه دستگیر شده‌ام.
چرا بعد از آزادی دوباره دست به اسلحه بردی؟
عادت کردم. تا کسی حرف می ­زند انگار باید با چاقو و قمه صحبت کنم.
فکر نمی­ کنی این رفتار تو باعث ترس کودکان محل می­ شود و آرامش آن‌ها را سلب می‌کند؟
چرا. ولی...


حمله به کارگران شهرداری برای تخریب یک رستوران غیرمجاز
هشت متهم دستگیر شده در این طرح، کارگران یک رستوران در دربند بودند. رستورانی که غیرمجاز ساخته شده بود و قرار بود با حکم قانونی تخریب شود. یکی از آن‌ها در توضیح ماجرا گفت: «در رستورانی مشغول کار بودیم. آن روز چند نفر آمدند و گفتند حکم تخریب دارند. نمی‌­دانستیم رستوران غیرمجاز است، به همین دلیل وقتی صاحب رستوران از ما خواست به آن‌ها اجازه کار ندهیم، بیرون رفتیم و درگیر شدیم. در آن درگیری با سنگ و چاقو به آن‌ها حمله کردیم و بعضی از آن‌ها زخمی شدند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار