کد خبر: 935921
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
امیر خانزادی:
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز می‌گویم که ساخت ناوشکن دماوند جدید، تنها ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید. کار‌های زیادی بر روی سازه دماوند جدید صورت گرفته.
جوان آنلاین: امیر سرتیپ حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش با آرمان‌های بنیان گذار امام خمینی (ره) که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گرد هم آمدیم تا با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنیم، گفت: امروز ما باید ببینیم تا چه اندازه به آنچه مقصود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است، نزدیک هستیم

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش چند دوره متفاوت را در مسیر انقلاب اسلامی تجربه کرده است، اظهار داشت: در سال ۵۷ و هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) برای اولین بار در تاریخ این مملکت تصمیم گرفتند که زیر یوغ هیچ استعمارگری و استثمارگری قرار نگیرند

امیر خانزدای با اشاره به اینکه انحراف یا توقف مسیر انقلاب ایران، هدف مستکبران از چهل سال پیش تا امروز بوده است، گفت: هرچه جلو آمدیم ریشه‌های انقلاب محکم‌تر و مردم منسجم‌تر شده است در ۳۱ شهریور ۵۹ استکبار جهانی یک جنگ نیابتی را از طریق رژیم بعثی عراق علیه ایران اسلامی تحمیل کردند، پشت پرده این جنگ، یک جنگ بسیار بزرگ ایدئولوژیک و اقتصادی بود

وی در ادامه گفت: آن زمان همه کشور‌هایی که در منطقه ما تحت حمایت استکبار جهانی بودند، پشت سر ارتش بعثی قرار گرفتند، آن‌ها خیال می‌کردند با توجه به انقلاب تازه رخ داده در کشور، ساختار‌ها و نهاد‌های ایران علی‌الخصوص در بخش نظامی با تغییرات زیادی مواجه بوده و هنوز توانایی لازم را به دست نیاورده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش برای دستیابی به ساده‌ترین تجهیزات نظامی و حتی برای راهبری آنها، نیازمند مستشاران خارجی بود، خاطر نشان کرد: دشمن بعثی خیال می‌کرد یک روزه می‌تواند خرمشهر و آبادان را تصرف کند و سه روزه خوزستان را اشغال کند، اما شور و شعور رزمندگان ما این اجازه را به آن‌ها نداد. دسترسی به یک ساحل گسترده همواره در ذهن بعثی‌ها بود و به همین خاطر، تهاجم ارتش بعث به مرز‌های ایران اسلامی از خرمشهر و به طور کلی از خوزستان که یک استان پر آب است، آغاز شد. بزرگترین هسته مقاومت خرمشهر در هفته‌ها و ماه‌های قبل از تهاجم ارتش بعث، یک گردان تکاوران دریایی ارتش بود.

امیر خانزادی با بیان اینکه فرمانده کل قوا در سال ۸۸ از واژه «نیروی دریایی راهبردی» استفاده کردند. گفت:صفت «راهبردی» تا کنون از سوی ایشان به هیچ سازمان و نهادی اطلاق نشده است و این موضوع، نشان‌دهنده حساسیت بالای مسئولیت نیروی دریایی ارتش است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:تحریم برای نیروی دریایی ارتش از همان هفته‌ها و ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، نیروی‌دریایی از دوران دفاع مقدس تا امروز همچنان در دریا باقی مانده است.

تجهیزات ما قابل پارک کردن نیست و باید دائما مورد استفا ه. قرار بگیرند.

جانشین نیروی هوایی ارتش گفت:بعدر از از آسیبی که متوجه ناوشکن دماوند شد، کار ساخت ناوشکن جدید دماوند آغاز شد. من امروز می‌گویم که ساخت ناوشکن دماوند جدید، تنها۱۸ ماه به طول خواهد انجامید. کار‌های زیادی بر روی سازه دماوند جدید صورت گرفته است. تا آخر سال ۹۷ موتور‌های دماوند جدید نصب شده و سیستم‌های آن کاملا عملیاتی خواهند شد و این شناور در آب قرار خواهد گرفت.

وی ادامه: روز پنجشنبه (۸ آذر) یک فروند از زیردریایی‌های کلاس غدیر به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش الحاق خواهد شد و روز شنبه (۱۰ آذر) نیز شاهد الحاق ناوشکن سهند به نیروی دریایی ارتش در خلیج فارس خواهیم بود؛ سهند جدید پیشرفته‌تر از سایر ناوشکن‌هایی است که تاکنون ساخته شده است.

امیر خانزادی اظهار داشت: امروز این نوید را می‌دهم که «دنا» به عنوان ناوشکن بعدی جمهوری اسلامی ایران در آستانه ساخت نهایی قرار گرفته و ان‌شاالله در کمتر از ۶ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خطاب به دشمن گفت: امروز دست دهه هفتادی و‌دهه هشتادی‌ها روی ماشه است و آن‌ها به اندازه ما صبر و‌حوصله ندارند. دشمن‌امروز بداند هیچ‌تحریمی بر نیروی‌دریایی تاثیرگذار نیست و ما روز به روز درحال پیشرفت هستیم. قدرت‌های دریایی استکباری گذشته روز به روز مسیر افول را طی می‌کنند و افزایش قدرت قدرت جمهوری اسلامی محسوس است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار