کد خبر: 933367
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
سارق سابقه‌داری که به عنوان مأمور پلیس از شهروندان اخاذی می‌کرد در آخرین ایستگاه به دام افتاد. متهم قبل از این ۲۰‌بار روانه زندان شده‌بود.
سارق سابقه‌داری که به عنوان مأمور پلیس از شهروندان اخاذی می‌کرد در آخرین ایستگاه به دام افتاد. متهم قبل از این ۲۰‌بار روانه زندان شده‌بود.
به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل مردی به اداره پلیس رفت و از مرد مأمور‌نمایی به اتهام اخاذی شکایت کرد.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: ساعت ۱:۳۰ بامداد مورخه ۱۲ مهرماه امسال با خودروام در خیابان فردوسی به سمت داروخانه‌ای در حال حرکت بودم که مرد موتور‌سواری به من نزدیک شد و دستور توقف داد. وقتی از او موضوع را سؤال کردم مدعی شد که مأمور پلیس و به خودروی من مشکوک است و از مرکز گزارش شده خودروی مرا بازرسی کند. او خودروام را بازرسی کرد و مدارکم را نیز دید، اما به من گفت که باید همراه او به اداره پلیس بروم تا آنجا بررسی بیشتری شود.
وقتی به او گفتم عجله دارم و خواهش کردم مرا رها کند به من گفت: هر چقدر پول در کارت عابرم دارم به کارت او منتقل کنم و بعد هم بروم. از آنجایی که برای تهیه داروی مادرم عجله داشتم ناخواسته قبول کردم و به همراه او به عابربانکی رفتیم و مبلغ ۵۵۰ هزار تومان به کارتش واریز کردم. مرد مأمور نما پس از اینکه پول به کارتش واریز شد با سرعت از محل دور شد که فهمیدم او مأمور پلیس نبوده و با این ترفند از من اخاذی
کرده است.
با طرح این شکایت پرونده به دستور بازپرس دادسرا برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره‌پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران در نخستین گام دوربین‌های مداربسته محل حادثه را مورد بازبینی قرار دادند. بررسی دوربین‌ها نشان داد مرد مأمور‌نما که مصطفی نام دارد از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای است که بیش از ۲۰‌بار به اتهام جعل عناوین و سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.
بدین ترتیب با شناسایی تصویر مصطفی از سوی مالباخته، کارآگاهان وی را ۱۷‌مهرماه در مخفیگاهش دستگیر
کردند.
متهم پس از انتقال به اداره پلیس به جرم خود اعتراف کرد. وی درباره شیوه سرقت و اخاذی گفت: همیشه سوار بر موتورسیکلتم در خیابان‌ها دور دور می‌کردم و خودرو‌هایی را که اقدام به پخش موسیقی با صدای بلند می‌کردند یا خودرو‌هایی را که همراهان آن‌ها حجاب مناسبی نداشتند، انتخاب می‌کردم و به عنوان مأمور ضابط قضایی از آن‌ها اخاذی می‌کردم.
سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب سرقت‌های مشابه، اعتراف صریح وی به ده‌ها فقره سرقت تحت پوشش مأمور به‌صورت پیاده و با استفاده از موتور سیکلت مشکی رنگ در مناطق مختلف شهر تهران به خصوص مرکز شهر و به منظور شناسایی دیگر جرائم ارتکابی از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار