کد خبر: 921805
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از طبخ ۴۵ نوع آش از سراسر کشور در استان زنجان در سیزدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی خبر داد.
یحیی رحمتی گفت: سیزدهمین جشنواره ملی‌آش ایرانی از ۲۲ مردادماه در مجموعه تفریحی گردشگری گاوا زنگ آغاز شد.
وی افزود: در سیزدهمین دوره جشنواره ملی‌آش ایرانی ۴۵ نوع آش از سراسر کشور برای بیش از ۵۰ هزار نفر در استان زنجان طبخ می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: جشنواره ملی آش، قدیمی‌ترین جشنواره غذای ایران است و در این جشنواره اقوام ایرانی از تمامی مراکز استان‌های کشور ایران به دعوت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان حضور دارند.
رحمتی تأکید کرد: در جشنواره آش نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی با ۱۳۰ غرفه برپا می‌شود که در آن هنرمندان صنعتگر ۳۱ استان و منطقه آزاد تجاری قشم حضور دارند.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود روزانه ۱۲۰ هزار نفر از جشنواره آش ایرانی بازدید کنند، گفت: سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از ۲۲ تا ۲۶ مردادماه سال‌جاری در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان برپا است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: در این جشنواره نمایش‌های آئینی هنرمندان اردبیل، بوشهر، کردستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بوده و سیاه چادر عشایری از استان‌های زنجان، چهارمحال و بختیاری، گلستان، کرمانشاه، ایلام و خراسان شمالی در این جشنواره نمایش خواهند داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار