کد خبر: 919083
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ما در تبریز مراکز پیوند کلیه، کبد و قلب داریم و این اعتمادی ایجاد کرده است که بیماران زیادی جهت درمان به تبریز می‌آیند؛ پس چرا اعتماد تخصیص بودجه از مرکز به استان‌ها انجام نمی‌گیرد،آیا به این معناست که مرکزنشینان هوش برتری نسبت به شهرستانی‌ها دارند؟

مجید خدابخش  در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کارآفرینی، اشتغال‌زایی و تولید صنعت حتماً باید توسط بخش خصوصی انجام گیرد زیرا در غیر این‌ صورت در اشتباهات متعدد خواهیم افتاد.

وی با بیان اینکه ۷۰ سال پیش که کارخانه‌هایی از قبیل کبریت‌سازی و چرم‌سازی در تبریز ایجاد شد، مصداق مشکلاتی هستند که عنوان شد، توضیح داد: برای خلق ثروت، تولید و اشتغال باید به سمت بخش خصوصی رفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: هر جا دولت مداخلات سرمایه‌گذاری داشته به انحرافات عجیب رسیدیم و واقعاً مشکلاتی روی دستمان مانده که نمی‌توان حل کرد.

وی با تاکید به اینکه دولت یعنی بروکراسی، ساختار و ضابطه در حالیکه اقتصاد تکنوکراسی است، گفت: این دو با یکدیگر در حال کشتی هستند و هیچ‌وقت در موازات یکدیگر پیش نمی‌روند، اقتصاد باید توسط بخش خصوصی پیش برود.

خدابخش تاکید کرد: دولت نمی‌تواند واحدهای اقتصادی را مدیریت کند و بنده صدها نمونه از این مشکلات که دولت در واحدهای اقتصادی ایجاد کرده را می‌توانم مثال بزنم.

وی با بیان اینکه همه نمی‌توانند کارآفرین باشند، گفت: کارآفرینی یک استعداد خاصی نیاز دارد چراکه این‌گونه نیست به یکی ۱۰۰ میلیون داد و انتظار کارآفرینی داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه خانم ابوالحسن در کرج نزدیک به ۴۰۰ نفر را شاغل کرده که اغلب این زنان معتاد بودند،ابراز کرد: کارآفرینی یک ظرفیت بوده و باید از آن ظرفیت بهره‌مند شد.

وی در ادامه متذکر شد: وقتی نام کارآفرین آورده می‌شود یعنی هزاران نفر صاحب شغل شده‌اند.

خدابخش با تاکید به اینکه در مرکز نمی‌توان نشست و برای کارآفرینان و واحدهای تولیدی شهرستان‌ها تعیین و تکلیف کرد و میزان ارز مشخص کرد، گفت: ما در تبریز مراکز پیوند کلیه، کبد و قلب داریم و همه اعتماد کرده و جهت درمان به تبریز می‌آیند؛ پس چرا اعتماد تخصیص بودجه از مرکز به استان‌ها انجام نمی‌گیرد، آیا به این معناست که مرکزنشینان هوش برتری نسبت به شهرستانی‌ها دارند؟

وی افزود: سه‌شنبه سفر خانم ابتکار به تبریز لغو شد و لغو این سفر فرصتی برای من ایجاد کرد تا بازدیدی از هفت واحد تولیدی انجام دهم.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امام جمعه تهران در خطبه‌های هفته قبل تاکید به تفویض اختیار به استان‌ها داشتند و اینکه مدیران باید در خدمت کارآفرینان باشند.

وی با تاکید به اینکه بروکراسی فوق‌العاده بی‌رحم بوده و کتاب‌های زیادی در رابطه با بیماری بروکراسی نوشته شده است، تصریح کرد: بروکراسی روح انسان را خرد و خمیر کرده و حتی بشر را از بشریت خارج می‌کند، از این‌رو باید دست کارآفرینان را بوسید که دارایی، سرمایه و حیثیت خود  را برای جامعه صرف کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر