کد خبر: 919041
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی‌ها می‌دانند امنیت آن‌ها بسیار وابسته به امنیت ایران است. همچنین یکی از دلایلی که باعث شده اروپایی‌ها پای برجام بمانند این است که می‌دانند جزیره ثبات ایران مهم‌ترین سود را به امنیت اروپا می‌رساند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی‌ها می‌دانند امنیت آن‌ها بسیار وابسته به امنیت ایران است. همچنین یکی از دلایلی که باعث شده اروپایی‌ها پای برجام بمانند این است که می‌دانند جزیره ثبات ایران مهم‌ترین سود را به امنیت اروپا می‌رساند.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به بسته پیشنهادی اروپا در رابطه با ادامه برجام گفت: کلیاتی درباره بسته پیشنهادی اروپا مطرح شده است، منتها این کلیات باید تبدیل به تصمیم شود. وی افزود: ما انتظار داریم اروپا در زمینه موضوعات مربوط به انرژی تصمیمات خوبی بگیرد تا ایران بتواند تبادلات پایداری را با اروپایی‌ها داشته باشد.
این نماینده مجلس با اشاره به سرمایه‌گذاری اروپا در حوزه‌های نفت و گاز ایران تصریح کرد: این موارد باید به‌صورت الزامی شکل بگیرد. همچنین مبادلات بانکی و مالی هم باید مدنظر باشد. فلاحت‌پیشه بیان داشت: تاکنون اروپایی‌ها در زمینه مبادلات بانکی و مالی کلیاتی را مطرح کرده‌اند که این کلیات هنوز تبدیل به امر مصداقی نشده، یعنی اثر اقتصادی لازم را نداشته است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به هرحال ما هم در قبال اروپا تعهداتی را پذیرفته‌ایم، اظهار داشت: این تعهدات فقط تعهدات برجامی نیست و تعهدات خارج از برجام هم هست، لذا در گذشته ایران برای مانع شدن از ترانزیت قاچاق انسان و تروریسم که به خاک اروپا نرسد، خون داده است، بنابراین اروپایی‌ها می‌دانند امنیت آن‌ها بسیار وابسته به امنیت ایران است. همچنین یکی از دلایلی که باعث شده اروپایی‌ها پای برجام بمانند این است که می‌دانند جزیره ثبات ایران مهم‌ترین سود را به امنیت اروپا می‌رساند.
وی در ادامه با اشاره به تعیین زمان برای پایان این مذاکرات گفت: معتقدم همزمان با عملی شدن تهدیدات امریکا علیه ایران باید شاهد علنی شدن سیاست‌های حمایتی اروپا در ادامه برجام و در قبال ایران باشیم.
کمیسیون امنیت ملی به صورت هفتگی از مرز‌های کشور بازدید می‌کند
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در ادامه گفت: قرار است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به‌طور هفتگی از مرز‌های کشور در جهت حرکت در مسیر اقتصاد بین‌الملل بازدید داشته باشد. وی افزود: معتقدیم در مسیر اقتصاد بین‌الملل باید مناسبات مرزی فعال شوند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برخی از مرز‌هایی که بدون دلایل کارشناسی بسته شده‌اند باید باز شوند و آن‌هایی هم که باز هستند باید در سلامت و نظم ادامه فعالیت دهند که این خود می‌تواند در شرایط تحریمی امریکا کمکی اساسی به کشور باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار