کد خبر: 916448
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از افتتاح راه‌آهن مراغه – ارومیه که در مراحل پایانی کار قرار دارد در هفته دولت خبر داد.
نادر قاضی‌پور با بیان اینکه راه‌آهن ارومیه – مراغه بعد از ۱۷ سال تأخیر بالاخره تکمیل شده است افزود: دولت می‌خواهد این طرح ملی را به صورت ویژه در هفته دولت به اتمام برساند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع اصلی بیش از افتتاح این راه آهن نبود لوکوموتیو مورد نیاز در کشور است ادامه داد: تمام لوکوموتیو‌های کشور از سه کشور آمریکا، فرانسه و آلمان تأمین می‌شود که هم اکنون بخش اعظمی از لوکوموتیو‌های کشور بالای ۳۰ سال قدمت داشته و فرسوده شده‌اند.
قاضی‌پور با بیان اینکه به دلیل سودده بودن لوکوموتیو‌های باربری دولت در نظر دارد لوکوموتیو‌های مسافری را از رده خارج و لوکوموتیو‌های باربری را افزایش دهد اظهارداشت: امیدواریم این مشکل بهانه دیگری برای راه‌آهن ارومیه – مراغه و افتتاح این طرح در ماه‌های آتی نباشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمام زیرساخت‌های راه‌آهن ارومیه – مراغه تکمیل شده است، افزود: در حال حاضر کار‌های جزیی مانده و تا هفته دولت این طرح به صورت کامل آماده بهره‌برداری می‌شود.
عملیات اجرایی راه‌آهن ارومیه – مراغه از سال ۸۰ به طول ۱۸۵ کیلومتردر پنج قطعه آغاز شده که مراغه را پس از عبور از ایستگاه‌های میاندوآب، مهاباد و نقده به ارومیه وصل می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار