کد خبر: 916254
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
برگ زرین دیگری از اقدامات سپاه
نداشتن آب بهداشتی مناسب، نبود زیرساخت‌ها و مشکلاتی از این دست موجب شده تا مهاجرت از مناطق محروم روز به روز روند فزونی بگیرد؛ مسئله‌ای که سبب شده تا برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها برای رفع آن پا پیش گذاشته و اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهند...
محمدرضا سوری
در همین رابطه معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه خاتم‌الانبیا اعلام کرده: «به منظور رفع محرومیت‌ها، به‌زودی ۴۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان‌های مختلف کشور اجرایی خواهد شد.»

از انجام پروژه‌های برزگ اقتصادی گرفته تا رفع محرومیت‌ها، ایجاد زیرساخت‌ها و اشتغالزایی از جمله اقداماتی است که می‌توان در کارنامه قرارگاه خاتم‌الانبیا به وفور دید. نام قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا را در بسیاری از پروژه‌های کشور از عمرانی و اقتصادی گرفته تا محرومیت‌زدایی می‌توان به وضوح دید، قرارگاهی که پسوند سازندگی آن بیانگر این موضوع است که در تمامی صحنه‌ها حضور جدی و پرثمر دارد.

قرارگاه خاتم‌الانبیا فعالیت خود را از سال ۶۸ بعد از پایان جنگ تحمیلی در راستای کمک به سازندگی کشور آغاز کرد و تاکنون در بخش‌های مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، صنعت و معدن، خطوط انتقال گاز، راه و باند، ساخت بنادر، سد و سازه‌های دریایی و... فعالیت داشته است.

رفع معضلات با اولویت‌بندی محرومیت‌ها

در میان مناطق محروم کشور می‌توان از سیستان و بلوچستان نام برد، موضوعی که می‌طلبد تا رفع محرومیت‌ها در آن با شکل جدی‌تری دنبال شود. این موضوع سبب شده تا قرارگاه سازندگی و زیرمجموعه‌های آن در عرصه‌های عمرانی اقدام به احداث جاده‌های روستایی، غسالخانه، خانه ایتام، تکمیل مدرسه، ساخت مجتمع فرهنگی، ساخت مجموعه ورزشی روباز، ساخت خانه عالم، ساخت مسجد، ساخت مصلی، ساخت مدرسه علمیه، اجرای پروژه‌های آبرسانی، ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام، ساخت خوابگاه‌های دانش‌آموزی کنند.

در کنار این مهم برخی اقدامات عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در این استان با هدف اشتغالزایی در مناطق محروم این استان انجام شده که احداث و ترمیم گلخانه‌ها، استخر‌های پرورش ماهی، چندین نانوایی، جایگاه‌های دام، تسطیح بیش از هزار قطعه زمین کشاورزی، احیای معادن، احیای قنوات و حفر چاه و همچنین ایجاد مراکز پرورش بلدرچین و شترمرغ از جمله این اقدامات است.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با تأیید خدمات به محرومان سیستانی و با بیان اینکه بیش از ۲ هزار پروژه عمرانی و غیرعمرانی محرومیت‌زدایی در استان سیستان و بلوچستان انجام گرفته، می‌گوید: «۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی، کوچک، زودبازده، عام‌المنفعه و فاقد پیچیدگی‌های فنی و مهندسی است و در راستای برقراری امنیت پایدار انجام می‌شود.»

سردار حزنی می‌افزاید: «محرومیت‌زدایی بر اساس منویات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و در راستای ایجاد امنیت پایدار و کمک به دولت جمهوری اسلامی انجام می‌شود و این پروژه‌ها هدیه‌ای از طرف مقـام معظم رهبری (مدظله العالی) به مردم خوب استان سیستان و بلوچستان است.»

البته خدمات تنها به این استان ختم نشده و هرمزگان نیز از جمله مناطقی است که به شدت نیازمند رفع محرومیت‌هاست، موضوعی که سبب شده تا قرارگاه سازندگی به این منطقه توجه ویژه‌ای داشته باشد.آمار‌ها نشان می‌دهد تنها در سال ۹۵، ۳ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در این منطقه انجام گرفته که به عنوان نمونه می‌توان به مواردی همچون ساخت مسجد، احداث مجموعه ورزشی روباز، خانه عالم، مسکن مددجو، خانه بهداشت، سرویس‌های بهداشتی، آبرسانی، جاده و حوزه علمیه اشاره کرد.

این در حالی است که کمک به ۱۵۲ نفر از بیماران صعب‌العلاج استان کمک نقدی به ۱۴۰ خانوار، کمک نقدی به ۱۴۵۰ نفر از ایتام اهل تسنن هرمزگانی، توزیع بسته‌های بهداشتی و درمانی، برپایی بیمارستان‌های صحرایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، توزیع بسته‌های معیشتی، البسه، پوشاک، کفش و... هم از دیگر اقدامات جهادگران قرارگاه قرب کوثر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) است.

افتتاح ۴۰ پروژه بزرگ محرومیت‌زدایی

با وجود اقداماتی که در چند سال گذشته برای رفع محرومیت‌ها در مناطق محروم کشور انجام گرفته، اما گستردگی این محرومیت‌ها سبب شده تا همچنان مشکلات بسیاری وجود داشته باشد.موضوعی که سبب شد تا معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه خاتم‌الانبیا از اقدامات جدید این سازمان برای رفع محرومیت‌ها خبر دهد.محمود رجبی می‌گوید: «۴۰ پروژه بزرگ با هدف محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گرفته که به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.» به گفته این مسئول این پروژه‌ها قرار است در چهلمین سالگرد انقلاب با ۱۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار