کد خبر: 916149
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ثبت جهانی نشدن جنگل ارسباران از پیگیری مشکلات این پرونده که برخی از آن به تعلل مسوولان ایرانی در ارسال اسناد به یونسکو است، خبر داد.

محمداسماعیل سعیدی در مورد ثبت جهانی نشدن پرونده جنگل ارسباران، اظهار داشت: ایران باید اطلاعات بیشتری در مورد این پرونده به یونسکو ارائه می‌کرد، از این رو  از سوی اعضای کمیته میراث جهانی یونسکو نیازمند بررسی مجدد شناخته شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاعات در مورد پرونده جنگل ارسباران باید تکمیل شود، افزود: ایران امسال این سهمیه را از دست داد و مسوولان ذی‌ربط باید برای تکمیل اطلاعات نهایت اهتمام خود را داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه جنگل ارسباران یکی از ظرفیت‌های گردشگری و نگین تنوع زیستی کشور است، ادامه داد: منطقه حفاظت شده ارسباران که در 29 مرداد 93 در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد، این منطقه دارای بیش از 700 گونه گیاهی بوده و گونه‌های نادر جانوری نیز در آن زیست می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بیش از 13 درصد پوشش گیاهی کشور در ارسباران قرار گرفته، تصریح کرد: این منطقه کمتر از پنج صدم مساحت کشور را تشکیل می‌دهد.

سعیدی، بر ضرورت تلاش جدی جهت ثبت جهانی شدن پرونده منطقه حفاظت شده ارسباران تاکید کرد و از پیگیری مشکلات این پرونده خبر داد و گفت: سازمان میراث فرهنگی باید رفع مشکلات سد راه ثبت جهانی شدن این پرونده را در اولویت قرار دهد، به طور قطع این مشکلات را پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود:  ثبت جهانی شدن ارسباران، افزایش تعداد گردشگران و ارزش افزوده را به دنبال داشته و در بهبود وضعیت جوامع محلی نیز نقش موثری دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر