کد خبر: 915847
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
مسئولان اهمیتی به رشته‌های غیرفوتبالی نمی‌دهند
همه کسانی که برای تماشای این دیدار عصر دوشنبه خود را به آزادی رسانده بودند از هوای بد سالن شوکه شدند. از آنجا که این بازی یکی از دیدار‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ بود هیچ‌کس انتظار چنین میزبانی را از کشورمان نداشت
شیوا نوروزی
پیروزی شیرین آسمانخراش‌ها مقابل قزاقستان در گرمای شدید و غیرقابل تحمل تالار بسکتبال آزادی گم شد. همه کسانی که برای تماشای این دیدار عصر دوشنبه خود را به آزادی رسانده بودند از هوای بد سالن شوکه شدند. از آنجا که این بازی یکی از دیدار‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ بود هیچ‌کس انتظار چنین میزبانی را از کشورمان نداشت، حتی سرمربی تیم ملی که به‌رغم درخشش شاگردانش به شدت از بی‌توجهی مسئولان ارشد ورزش انتقاد کرد. این در حالی بود که جای خالی وزیر ورزش و جوانان در سالن برگزاری بازی به شدت احساس می‌شد. همچنین بدقولی صداوسیما در پخش مستقیم بازی نیز بی‌تفاوتی به ورزش دانشگاهی و مدال‌آور بسکتبال را به اوج خود رساند.

همه فدای فوتبال
مهران شاهین‌طبع با توپ پر به کنفرانس خبری پس از آخرین بازی تیم ملی در مرحله اول انتخابی جام جهانی آمد و از دیده نشدن بسکتبال گلایه کرد. سرمربی تیم ملی معتقد است ورزش ایران فدای فوتبال شده است: «وضعیت سالن آزادی بسیار بد بود. اگر به بسکتبال توجه می‌شد این وضعیت پیش نمی‌آمد. ملی‌پوشان در زمین نمی‌توانستند نفس بکشند، اما به یک تیمی که در جام جهانی نتوانسته سه پاس گل سالم بدهد و با یک گل به خودی و ویدئوچک برنده شده تا این اندازه توجه می‌شود. مشکل اصلی ما این است. در حالی که ما در بازی قبلی در قطر در سالنی ۲۰ هزار نفری با بهترین امکانات بازی کردیم. توجه احساسی به فوتبال بی‌عدالتی نسبت به سایر رشته‌هاست. متأسفانه بازی هم پخش مستقیم نشد. وضعیت ما مثل مدارس غیرانتفاعی است که هر کسی پول بیشتری بدهد امکانات بهتری هم دریافت می‌کند.» تیم ملی بسکتبال در مرحله دوم انتخابی جام جهانی به مصاف فیلیپین، ژاپن و استرالیا می‌رود.

فدراسیون بی‌تقصیر است
رامین طباطبایی، فدراسیون بسکتبال را در بحث تهویه نامطلوب سالن آزادی و پخش نشدن دیدار ایران – قزاقستان بی‌تقصیر خواند. رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با فارس، شرکت توسعه را مقصر گرمای سالن آزادی دانست: «متأسفانه گرمای سالن خیلی زیاد بود و همه را تحت فشار قرار داد. در حال حاضر تنها یک‌سوم موتور‌های تهویه سالن کار می‌کنند. ما این موضوع را به شرکت توسعه و تجهیز اعلام کرده بودیم و حتی گفته بودیم خودمان می‌خواهیم آن را تعمیر کنیم، ولی آن‌ها گفتند شما مستأجرید و نمی‌توانید این کار را انجام دهید. چندین بار هم اعلام کردیم وقتی جمعیت زیادی به سالن می‌آید، وضعیت بدتر می‌شود و باید این مسئله برطرف شود. آن‌ها هم کار کارشناسی کرده بودند، اما به این بازی نرسیدند. شرمنده هوادارانی شدیم که برای حمایت از تیم ملی به سالن آمده بودند، اما حقیقتاً این موضوع دست فدراسیون نبود. تمام موتورخانه پنج سالن در یکجا قرار دارد و باید تقویت شود. خود ما هم نگران این موضوع بودیم، اما خوشبختانه برد شیرین تیم ملی یک مقدار از این ناراحتی کم کرد.» طباطبایی در خصوص عدم پخش زنده بازی نیز تقصیر را به گردن صداوسیما انداخت: «هماهنگی‌ها از قبل صورت گرفته بود، حتی فدراسیون جهانی با صداوسیما هم قرارداد دارد. وقتی بازی با قطر را پخش مستقیم کردند بر این مبنا بودیم که این مسابقه هم پخش می‌شود، اما روز مسابقه صحبت‌هایی شد که نمی‌خواهند پخش کنند و ظاهراً قرار بود به خاطر بازی‌های جام جهانی آگهی‌ها پخش شود. ما تا جایی که می‌توانستیم فشار آوردیم، اما فایده‌ای نداشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار