کد خبر: 915665
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
آناتولی کارپف:
قهرمان سابق شطرنج جهان از روسیه گفت: شطرنج بازان ایرانی با داشتن استعداد بالا می توانند به رکوردهای بالای جهانی دست یابند.

آناتولی اوگنیویچ کارپف  در حاشیه برگزاری مسابقه شطرنج سیمولتانه ( نمایش همزمان) تبریز 2018 سطح کیفی این مسابقه را خوب ارزیابی کرد و افزود: برگزاری این رویداد بزرگ و خوب در سال 2018 که تبریز میزبان گردشگران کشورهای اسلامی است، می تواند در شناسایی این شهر به مردم دنیا موثر باشد.

وی یادآوری کرد: پیش از این در تهران نیز مسابقه شطرنج سیمولتانه برگزار شده بود ولی این مسابقه در مقایسه با آن از سطح خوبی برخوردار است.

قهرمان سابق شطرنج جهان از روسیه اظهار داشت: چنین رویدادهایی در نقاط مختلف دنیا از جمله سانتا کلارای کوبا با 6 هزار و مکزیکوسیتی با 12 هزار شرکت کننده برگزار شده است.

کارپف با بیان اینکه تاکنون چنین رکوردی در سطح ایران ثبت نشده است، ادامه داد: علاقه مندان به این ورزش باید تلاش کنند تا به رکورد کشورهای دیگر در رشته سیمولتانه برسند و این کار شدنی است.

مسابقه شطرنج سیمولتانه با حضور 10 استاد بزرگ شطرنج ایران و جهان و شرکت 2 هزار و 18 شطرنج باز از صبح امروز در محوطه بوستان ائل گلی تبریز آغاز شده و تا عصر ادامه دارد./ ایرنا

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر