کد خبر: 915659
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
وزارت ورزش و جوانان در پی انتشار مطلبی با عنوان «هم سفر خارجی می‌رویم و هم بیانیه می‌دهیم»، جوابیه‌ای صادر کرده است...
وزارت ورزش و جوانان در پی انتشار مطلبی با عنوان «هم سفر خارجی می‌رویم و هم بیانیه می‌دهیم»، جوابیه‌ای صادر کرده است.
‌در این جوابیه آمده است:‏ «برای آگاهی مسئولان روزنامه جوان و در جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند، در مطلب درج شده در این ‏روزنامه با عنوان «هم سفر خارجی می‌رویم و هم بیانیه می‌دهیم» بار‌ها از اطلاعات و آمار غلط و کذب استفاده شده که به ‏برخی از آن‌ها در ذیل اشاره می‌شود:‏
در ابتدای این مطلب به سفر چندصد میلیونی و بدون دستاورد وزیر ورزش و جوانان اشاره شده که لازم است مردم عزیز و ‏مسئولان روزنامه جوان بدانند این سفر در جهت مأموریت‌های ذاتی وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت و اتفاقاً دستاورد‌های ‏مهمی در جهت تقویت روحیه تیم ملی داشت و پیام‌های تقدیر و تشکر مقام معظم رهبری و ریاست جمهور و همچنین اهدای ‏پاداش‌های برد تیم برابر مراکش توسط وزیر ورزش و جوانان انجام شد. ‏
در جای دیگری از این مطلب اشاره شده که لشکری از معاونان و چندین مدیرکل به روسیه سفر کرده‌اند که در این خصوص نیز ‏اطلاعات غلط و کذب است. هیچ‌کدام از معاونان وزارت ورزش و جوانان به روسیه سفر نکرده‌اند و فقط یک مدیرکل استانی به ‏نمایندگی در این سفر حضور داشت.»
پاسخ «جوان» به جوابیه وزارت ورزش
به دنبال جوابیه وزارت ورزش به مطلب روزنامه جوان، مواردی را به عنوان پاسخ به آنچه از سوی وزارت غلط و کذب عنوان شده، بیان می‌کنیم.
۱ مأموریت ذاتی وزیر ورزش به خصوص در سفر‌های خارجی تلاش برای برقراری ارتباط با مسئولان رده بالای ورزش جهان است، اما آنچه مسلم است جناب سلطانی‌فر در سفر به روسیه چنین تلاشی نداشته‌اند و صرفاً برای تماشای مسابقات دوباره به روسیه رفته‌اند، نه مثلاً دیدار با وزیر ورزش روسیه یا دیگر همتایان خود از سایر کشور‌ها که اگر چنین بود حتماً با سروصدای زیادی بازتاب پیدا می‌کرد.
۲ پیام مقام معظم رهبری پیامی نبود که صرفاً به وزیر ورزش ابلاغ شود تا آقای سلطانی‌فر حامل آن برای اعضای تیم ملی قلمداد شوند. پیام در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد و طبیعتاً از طریق فضای مجازی و حتی برنامه‌های خبری زودتر از آنکه وزیر ورزش مجدداً راهی روسیه شوند به ملی‌پوشان رسید. کاش جناب وزیر همانقدر که در پی رساندن این پیام از پیش ابلاغ شده بودند به فکر اجرای دستورات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به وضعیت کشتی و رایزنی با مسئولان بین‌المللی و همچنین اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی معظم‌له در ورزش بودند.
۳ در بحث اهدای پاداش نیز این سؤال مطرح است که چه لزومی داشت وزیر ورزش راهی روسیه شود تا پاداش‌ها را اهدا کند؟! تیم ملی سرپرست دارد و مسئولان فدراسیون فوتبال هم در روسیه بودند. بنابراین می‌شد پاداش‌ها را در اختیار آن‌ها گذاشت و جلوی یک سفر بیهوده را گرفت.‌ای کاش وزیر همانطور که به فکر پرداخت پاداش فوتبالی‌ها هستند به فکر پرداخت پاداش دیگر ورزشکاران مدال‌آور هم باشند، آن‌هایی که امروز حتی فریادهایشان هم به جایی نرسیده و نمی‌رسد.
۴ بدون تردید حتی سفر یک نفر به عنوان مدیرکل استان (همانطور که خود وزیر به آن معترف است) در این وانفسای اقتصادی، آن هم در شرایطی که سفر خود وزیر هیچ عایدی و سودی برای ورزش نداشته، هیچ توجیهی نمی‌تواند داشته باشد.
۵ به نظر می‌رسد پاسخ وزارت ورزش به مطلب روزنامه جوان با مستمسک قرار دادن پیام معظم رهبری بیشتر جنبه فرافکنی دارد و فرار از پاسخگویی در برابر سؤالات و مطالبات مردمی در خصوص هزینه‌های سرسام‌آور این سفر‌ها از بیت‌المال است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار