کد خبر: 914800
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
اینکه نام فردی که طرح ترافیک دریافت نموده هیچگاه محل پرسش و ابهام اهالی خبر نبوده، بلکه میزان سهمیه تخصیص داده شده هر رسانه مورد سوال بوده که متاسفانه در این اطلاعیه تنها به اسامی دریافت کنندگان بسنده شده و اشاره ای به رسانه دریافت کننده طرح نشده است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین- حامد طبیعت پور: بعد از حرف و حدیث های فراوان پیرامون سهمیه طرح ترافیک در سال 97، شهرداری تهران اسامی دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاران را منتشر کرد. از ابتدای سال جدید به‌موجب تغییرات ایجاد شده در قانون طرح ترافیک مصوب شورای عالی ترافیک و سیاستهای جدید شهرداری تهران، بخش قابل توجهی از قشر خبرنگار دستشان از سهمیه طرح ترافیک کوتاه ماند و این روزها با مشکل‌ حمل و نقل دست و پنجه نرم می‌کنند. با پیگیری های فراون و مطالبه رسانه ها، درنهایت با اعلام شهرداری تعداد دو هزار و 240 نفر از اهالی رسانه در شهر تهران از سهمیه طرح ترافیک برخوردار شده اند.

نکته مهم آنجا بود که براساس تصمیمی که شهرداری در تخصیص سهمیه ها  گرفته بود سهمیه ها نه بر اساس شرایط شخص خبرنگار بلکه بر اساس محل کار و تخصیص سهمیه مشخصی به هر رسانه انجام گرفته بود. هر رسانه هم بر اساس میزان چانه زنی که انجام داده بود تعداد مشخصی سهمیه دریافت کرده بود که با اعمال ملاکهایی در بین خبرنگاران خود تخصیص دادند. این روند با انتقاد بسیاری از خبرنگاران مواجه شد و بسیاری از بی عدالتی صورت گرفته در تخصیص سهمیه به هر رسانه و نه شخص خبرنگار گلایه داشتند. سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای پایان دادن به انتقادات و شفاف سازی در این مورد، وعده ی انتشار سهمیه های خبرنگاری با ذکر اسامی را داد که این وعده امروز محقق شد و شهرداری تهران در اطلاعیه ای با انتشار اسامی دریافت‌کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری نوشت: "شهرداری تهران با هدف ایجاد شفافیت و نظارت عمومی، فهرست اسامی دریافت‌کنندگان سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری را منتشر می‌کند."

درحالیکه با ورود به سایت مورد اشاره و نگاه به لیست متنشر شده انتقاد قشر خبرنگار کماکان پابرجاست. شهرداری تهران با کمال تعجب تنها به انتشار اسامی اشخاص دریافت کننده طرح اکتفا کرده و هیچ اشاره ای به رسانه ای که طرح به آنجا اختصاص داده شده نکرده است. اینکه نام فردی که طرح ترافیک دریافت نموده هیچگاه محل پرسش و ابهام اهالی خبر نبوده، بلکه میزان سهمیه تخصیص داده شده هر رسانه مورد سوال بوده که متاسفانه در این اطلاعیه تنها به اسامی دریافت کنندگان بسنده شده و اشاره ای به رسانه دریافت کننده طرح نشده است.

بنظر می رسد سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری با این کار صرفا قصد داشته است کمی از بار انتقادات در اجرای طرح ترافیک و ظلمی که به خبرنگاران شده را بکاهد و ایجاد شفافیت تنها بازی با کلمات و شوآف تبلیغاتی بیش نبوده. اهالی رسانه همچنان منتظر انتشار اسامی رسانه های دریافت کننده طرح ترافیک و میزان سهمیه اختصاص داده شده هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار