کد خبر: 913146
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
تبدیل شدن یمن به ویتنام آل‌سعود
گزارش‌های خبری از یمن نشان می‌دهد که ایستادگی رزمنده‌های یمنی و محور مقاومت بر شرایط دشوار و پیچیده در بندر الحدیده موفق بوده است و برتری هوایی دشمن در تجاوزاتش به این منطقه نتوانسته است خللی در اراده محور مقاومت ایجاد کند.
جوان آنلاین: گزارش‌های خبری از یمن نشان می‌دهد که ایستادگی رزمنده‌های یمنی و محور مقاومت بر شرایط دشوار و پیچیده در بندر الحدیده موفق بوده است و برتری هوایی دشمن در تجاوزاتش به این منطقه نتوانسته است خللی در اراده محور مقاومت ایجاد کند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مبارز‌ه‌های روز گذشته خود با تجاوزات آل‌سعود توانستند به منطقه «الجاح» رسیده و سپس نوار ساحلی این منطقه را به سه بخش تقسیم کنند.
برخی منابع یمنی هم اعلام کردند که انصارالله در گفت‌وگو با فرستاده سازمان‌ملل که برای تحویل الحدیده به متجاوزان به این کشور سفر کرده بود، با عقب‌نشینی از الحدیده مخالفت کرده و «مارتین گریفیتس» پس از شکست مذاکراتش با جنبش انصارالله دیروز دوشنبه، صنعا را ترک کرد.
مقامات یمنی اعلام کردند؛ درخواست برای تحویل الحدیده یا بندر آن یک مسأله واقع‌بینانه نیست، زیرا هیچ‌کشوری بخشی از خاک خود را داوطلبانه به متجاوزان نمی‌دهد. تشدید درگیری‌ها در الحدیده با تشدید حملات پاسخ داده خواهد شد. نیروهای ما توانستند امور را در طول خط ساحلی به‌دست گیرند و مسیرهای امداد دشمن را قطع کنند.

حضور افسران آمریکایی و انگلیسی در اتاق عملیات الحدیده
گفته می‌شود؛۷۰‌درصد از صادرات یمن از طریق بندر الحدیده انجام می‌گیرد که اخیراً مورد تهاجم آل‌سعود و متحدانش قرار گرفته است. آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی از جمله کشورهایی هستند که عربستان سعودی را در حمله به منطقه الحدیده یمن مورد حمایت خود قرار دادند.
ائتلاف سعودی این حملات را در یمن با کمک تسلیحات آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی انجام می‌دهند و علاوه‌بر آن افسران نظامی انگلیسی و آمریکایی در اتاق فرمان این حملات هوایی حضور دارند.

اعتراف امارات به کشته شدن چهار نظامی خود در یمن
از سویی دیگر، فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات به کشته شدن چهار نظامی خود در یمن اعتراف کرد. این افراد در درگیری با نیروهای یمنی کشته شده‌اند.
علاوه‌بر این نیروهای یمنی موفق شدند یک ناوچه اماراتی را در سواحل بندر الحدیده منهدم کنند. نیروی دریایی ارتش یمن پیش‌تر آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه تلاش ائتلاف متجاوز سعودی برای پیشروی به‌سمت سواحل بندر الحدیده اعلام کرده بود.
نیروی دریایی ارتش یمن از آغاز تجاوزگری ائتلاف متجاوز سعودی به این کشور تاکنون بیش از 12 ناوچه و کشتی آنها از جمله ناوچه «المدینه» عربستان و قبل از آن کشتی جنگی «سویفت» امارات را هدف قرار داده بود.
تجاوزات آل‌سعود و متحدانش به یمن -که این روزها در بندر الحدیده شعله‌ورتر شده- نشان می‌دهد که تجهیزات مدرن نظامی دستاوردی برایشان در بر نداشته است و با یک نبرد فرسایشی روبه‌رو شده‌اند وعملا عربستان سعودی در باتلاق یمن به دام افتاده است و می‌توان گفت یمن تبدیل به ویتنامی برای آل‌سعود شده است.
«علی قشر» سرپرست استانداری الحدیده و رییس شورای همبستگی قبیلگی یمنی در درگیری‌های جاری در ساحل غربی اعلام کرد؛ 43‌نفر از متجاوزان از جمله معاون رییس ستاد مشترک نیروهای امارات و تعدادی از افسران ارشد اماراتی کشته شدند؛ به این ترتیب آمار تلفات متجاوزان به یمن در روزهای اخیر به 253 نفر رسید.
گفتنی است؛ معاون رییس ستاد مشترک نیروهای امارات به همراه تعدادی از افسران ارتش این کشور در حال بازدید از مزدوران اماراتی در ساحل غربی یمن بودند.
تحلیلگر یمنی: مقاومت مردمی یمن در الحدیده شکست‌ناپذیر است
«محمد ناجی احمد» تحلیلگر یمنی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «صبح‌نو»، با اشاره به تحولات اخیر یمن گفت: ائتلاف سعودی با حمایت آمریکا، فرانسه، رژیم صهیونیستی و امارات اقدام به تجاوزات سنگینی در منطقه الحدیده کرده است که تا‌کنون در رسیدن به اهداف متجاوزانه خود موفق نبودند.
این تحلیلگر یمنی با اشاره به اینکه فشار نیروهای ائتلاف در منطقه الحدیده در روزهای عید سعید فطر افزایش یافته بود، افزود: با این وجود برخی از تجهیزات نظامی عناصر متجاوز در منطقه الحدیده توسط نیروهای مقاومت نابود شده است و حملات سنگین آن‌ها به این منطقه دستاوردی برای آن‌ها به‌همراه نداشته است.
محمد ناجی احمد‌، تصریح کرد: تلاش متجاوزان راه به جایی نمی‌برد چرا که گفت‌وگوهایی میان یمنی‌ها در شکل گسترد‌ه‌ای صورت گرفته است و مقاومت و ایستادگی مردم یمن نشان داده است که شکست را نمی‌پذیرند.
وی با اشاره به ادعای برخی رسانه‌های عرب‌زبان منطقه در خصوص اشغال الحدیده‌ گفت: متجاوزان تلاش می‌کنند تا این شریان حساس و استراتژیک‌ منطقه را به تصرف درآورند و در رسانه‌های خود از پیروزی‌ای که به‌دست نیاوردند سخن می‌گویند.
کشور یمن که نزدیک به سه سال است مورد تجاوز و حملات نیروهای ائتلاف سعودی قرار گرفته، از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار است. جنگ یمن تا‌کنون بیش از 13‌هزار کشته و 21‌هزار زخمی و دومیلیون نفر آواره به همراه داشته است.
ائتلاف سعودی در پی شکست‌های خود که در صنعا و دیگر مناطق یمن متحمل شده است با بهره‌گیری از توان هوایی خود در‌صدد است تا بندر الحدیده که در سواحل دریای سرخ از موقعیت استراتژیکی برخوردار است به اشغال خود در آورد تا شاید برخی معادلات در این تجاوزات سه ساله را به نفع خود به پایان برساند که ایستادگی مردمی و مقاومت رزمندگان یمنی موجب شده است تا شکستی دیگر برای آل‌سعود و متحدانش در یمن ثبت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار