کد خبر: 913144
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به نامه اخیر اصلاح‌طلبان تندرو گفت: نگارندگان این نامه به شکل تلویحی به ترامپ گفته‌اند پیام اظهارات او درباره آمدن ایران پای مذاکره را دریافت کرده‌اند.
جوان آ‌نلاین: علی صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات با اشاره به نامه مشترک برخی اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزیسیون خارج کشور به مسئولان عالی نظام درباره مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: اگر دولت آمریکا به تعهدات خود در برجام پایبند می‌ماند و در قضیه مذاکرات هسته‌ای اعتماد ایران را جلب می‌کرد، نگارش این نامه می‌توانست توجیه‌پذیر باشد، اما در شرایطی که آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود در برجام پایبند نبوده و دست آخر نیز در اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی به شکل یک سویه از برجام خارج شد، نگارش چنین نامه‌ای عجیب و نادرست به نظر می‌رسد.

وی افزود: معنای نگارش این نامه در شرایطی که آمریکا روز به روز بر تحریم‌های خود علیه ایران می‌افزاید، تسلیم شدن و بالا بردن دست‌ها در برابر آمریکا است.

به گفته وزیر تعاون دولت اصلاحات، متاسفانه عده‌ای در داخل با وجود آنکه می‌دانند آمریکا کشوری بدعهد است و به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست، با نگارش چنین نامه‌ای قصد دارند فشار‌های اقتصادی و سیاسی را که از سوی دولت آمریکا بر ملت و نظام وارد می‌شود، مضاعف کرده و با این اقدامشان خواسته یا ناخواسته در همسویی با سیاست‌های آمریکا علیه ایران عمل می‌کنند.

صوفی با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه دولت ایران دیر یا زود پای میز مذاکره با آمریکا خواهد نشست، گفت: مفهوم نامه مذکور این است که نگارندگان آن به شکل تلویحی به ترامپ گفته‌اند که پیام اظهارات اخیر او را دریافت کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار