کد خبر: 912768
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
اظهارنظر عجیب یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس در خصوص یک توئیت، برای مخاطبان فضای مجازی تعجب برانگیز شد.
جوان آنلاین: دو روز پیش بود که در آستانه اولین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و چند ساعت مانده به رویارویی ملی‌پوشان ایرانی با تیم ملی فوتبال مراکش (مغرب)، توئیت یک ورزشکار دونده فلسطینی در حمایت از چهار تیم عربی حاضر در مسابقات، برای برخی‌ها، خبرساز یا به عبارت بهتر «خوراک‌ساز» شد.  

محمد القاضی ورزشکار دوی ماراتن فلسطینی به عنوان یک ورزشکار عرب در دو توئیت جداگانه، هم از تیم‌های عربی «مراکش، عربستان، مصر و تونس» و هم از تیم مراکش در بازی با ایران حمایت کرد.

ساعاتی بعد و پس از آنکه، با «گل به خودی» مدافع مراکشی در دقایق پایانی، بازی اول به نفع ملی‌پوشان ایرانی تمام شد، مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس و عضو فراکسیون امید، با اشاره به توئیت القاضی، در صفحه توئیتر خود اینطور نوشت: « هرچند فدراسیون فوتبال فلسطین به نادرستی از مراکش و عربستان و مصر حمایت کرد، اما خداوند بزرگ سرنوشت مسابقات را به گونه‌ای دیگر رقم زد؛ پیروزی غرورآفرین یوزپلنگان ایرانی را با تمام وجود تبریک می‌گویم»!

اما این نماینده علوم سیاسی خوانده مجلس متوجه نبود که صاحب این توئیت، فقط یک ورزشکار فلسطینی است، نه «فدراسیون فوتبال فلسطین»، اما جالب‌تر از او، همراهی غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی دیگر نماینده به اصطلاح مستقل و در واقع متمایل به اصلاح‌طلبان مجلس بود. جعفرزاده که مانند کواکبیان معمولا با سر و صداها و فریادهایش در مجلس شناخته می‌شود، در توئیت خود نوشت: «گرچه فدراسیون فوتبال فلسطین طبق معمول، نامردی کرد و از مراکش حمایت کرد تا به خیال خودش تیم ملی فوتبال ایران را بدون حامی کنه و صدای و سیمای میلی هم به کمکش اومد و سعی داشت نشون بده تیم ملی در سن‌پترزبورگ تماشاگر نداره! ولی تنها خدا بود که یوزپلنگان ایرانی را تنها نگذاشت و با گل به خودی، دل میلیون‌ها ایرانی داخل و خارج از کشور رو شاد کرد تا ثابت کنه مظلوم کیست»!

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت است که سفر ۴ سال قبل وی و عده ای دیگری به جام جهانی برزیل، آنهم به صورت «فرست کلاس» خبرساز شده بود و البته امسال «فرصت» دیدن بازی ها از نزدیک رو بدست نیاورد.

اصرار عجیب این دو نماینده - مخصوصا کواکبیان که عضو دبیرخانه دائمی کنفرانس حمایت از انتفاضه هم هست! - برای خبرسازی و زیر سوال بردن فدراسیون فوتبال فلسطین، باعث شد تا محمد القاضی که توئیتش عیار اطلاعات این دو نماینده را مشخص کرده بود، بار دیگر به صحنه آمده و در توئیت دیگری به تنویر موضوع و حمایت از جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

وی در پست جدید خود با اشاره به صبغه و سابقه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و با انتشار عکس عکاس خبرگزاری مهر از حمایت تماشاچیان فلسطینی از تیم ایران در ورزشگاه سن پترزبورگ، نوشت: «ما شما را دوست داریم و برایتان آرزوی توفیق می‌کنیم، این فقط فوتبال است، صداقت ما از آن مهمتر و بزرگتر است».

این ورزشکار فلسطینی اما به این هم اکتفا نکرد و در توئیتی دیگر با خطاب قرار دادن کواکبیان نوشت: «من از تیم ایران هم حمایت می کنم. قبل از اینکه دروغ هایت را توئیت کنی و بین ایرانی ها با فلسطینی ها مشکل ایجاد کنی، بیوی پروفایل من را چک کن. من خودم را محمد القاضی معرفی کردم نه هیچ سازمان رسمی ای و تو باید بدانی که دوستی ما(ایران و فلسطین) برای همیشه پایدار خواهند ماند».

حالا نوبت، کواکبیان بود تا در حرکتی که در اصطلاح عامیانه به «ماله‌کشی» معروف است، بنویسد: «برخی سایت‌های خبری ایرانی حمایت یک دونده فلسطینی را از مراکش اشتباها به نام فدراسیون فلسطین منتشر کرده بودند، که البته آن شخص می‌گوید از ایران حمایت می‌کند. با این حال هرگز نباید این موضوعات را به اعتقاد تاریخی ملت ایران برای آزادسازی قدس شریف از اشغال رژیم جعلی صهیونیستی گره زد».

در حالی کواکبیان اشتباه عجیب خود را گردن «برخی سایت‌های خبری» می‌اندازد که اولا امروز هرکسی که اندکی سواد مجازی داشته باشد، قواعد و احتیاط‌های حضور در فضای مجازی و اظهارنظر درباره مسائل حساس و چالشی را می‌داند و ثانیا، وقتی قرار باشد، «عضو کمیته دائمی حمایت از انتفاضه فلسطین» یک موضوع فوتبالی را دستمایه بازی با اصول مبنایی نظام قرار دهد، این اشتباه ناپسندتر و غیرقابل جبران‌تر خواهد بود؛ مخصوصا در روزی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود برای چندمین بار و با صراحت بیشتر، بر همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف تاکید می‌کنند.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
باعرض پوزش
طرف بعنوان نماینده کاندیدامجلس درمحل رای گیری حاضر بوددیداهالی روستا که ازقبل به اوقول داده بودن به رقیب رای میدن،یارو خیلی عصبانی شده بودوبه مردم ناسزا میگفت یکی از اعضا صندوق گفت :کاری نمیشه کرد وقتی خدابهت نگاه میکنه اینجوریه دیگه !!! حالاهم خدا به فلانی نگاه کرده!،یاروجواب دادبله همینه وقتی خدا بهت نگاه میکنه همینه!...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار