کد خبر: 906934
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
جوابیه روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران

عطف به خبر شماره‌ی 904275 منتشر شده در سایت جوان آنلاین جوابیه‌ای از سوی روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با عنوان "نظارت و بازرسی جایگاه‌های عرضه سوخت «دقیق و فراگیر» است" به دفتر روزنامه ارسال گردیده که در ذیل عیناً آورده شده است:

روزنامه جوان در گزارشی مدعی «ضعف عمدی» نظارت بر پمپ بنزین‌ها و فراگیر شدن تخلف در جایگاهها و افزایش «شکایت‌های مردمی» شده است در حالی که هیچ سند محکمی برای این ادعا ارائه نکرده و از این رو، طرح این موضوع مصداق افترا به کارکنان خدوم صنعت پالایش و پخش و همچنین جایگاه داران و کارکنان پمپ بنزین‌هاست. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران که مسئولیت توزیع روزانه بیش از ۲۳۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی اعم از بنزین، گازوئيل، نفت سفید، سوخت جت، ال‌پی‌جی و... را به عهده دارد با به کار گیری سیستم‌های دقیق نظارتی از مرحله بارگیری سوخت در انبارهای نفت تا داخل جایگاه‌های عرضه فرآوردهای نفتی، بر تمامی چرخه توزیع سوخت اشراف داشته و از نظر کمی و کیفی بر آن نظارت دارد. به منظور صیانت از حقوق مصرف کنندگان و البته فعالان عرصه توزیع و همچنین تضمین استانداردهای مد نظر این شرکت. این نظارت و بازرسی‌ها بدون کوچکترین اغماض و چشم پوشی انجام می‌شود و در برخورد با مواردی که با استانداردهای توزیع سوخت مغایرت داشته باشد. لحظه‌ای درنگ صورت نمی‌گیرد. شاهد این مدعا گزارش‌های منظم و مستمر بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخته و پیگردهای حقوقی و قضایی متخلفان نزد مراجع ذیصلاح است. بنابراین بر خلاف ادعای نادرست نویسنده گزارش روزنامه جوان هیچ «ضعف عمدی» در کار نظارت وجود نداشته و ندارد اما با این وجود ممکن است گاهی در برخی جایگاه‌ها تخلفی انجام شود که بدیهی است این قبیل موارد به محض اطلاع، اصلاح شده و نمی‌تواند استمرار داشته باشد.

گزارش نویس روزنامه جوان، در حالی مدعی است این «ضعف عمدی نظارت» با هدف افزایش نارضایتی مردم و به منظور جا انداختن طرح برندینگ صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد وی اطلاع دقیقی از طرح برندینگ نداشته و صرفا بر اساس شنیده‌های ناقص، بر طبل مخالفت با این طرح می‌کوبد. اجرای کامل طرح برندینگ و ساماندهی و به روز رسانی نظام توزیع سوخت کشور منطبق با تجارب موفق جهانی، به طور قطع موجب رضایت جایگاه داران و مردم به عنوان ذینفعان اصلی این طرح خواهد بود. وزارت نفت نیز تلاش می‌کند تا به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح با مشارکت فعالان این حوزه و جلب نظر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نواقص احتمالی این طرح را بر طرف نموده و زمینه را برای ایجاد خدمات رسانی مطلوب در زمینه توزیع سوخت فراهم نماید. از این رو، اجرای طرح برندینگ ابتدا به صورت آزمایشی و سپس به صورت محدود و داوطلبانه اجرا شده تا با رفع نواقص احتمالی اجرای این طرح فراگیر شود. قدر مسلم این است که در نهایت اجرای طرح برندینگ و عبور از نظام سنتی توزیع سوخت، سبب ایجاد رقابت مثبت میان فعالان عرصه توزیع سوخت و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مردم خواهد شد و این هدفی است که تحقق آن به افزایش رضایتمندی مردم از نظام مدیریت کشور کمک خواهد کرد. پر واضح است که در آن شرایط نیز امر «بازرسی و نظارت» همچنان ادامه خواهد یافت و البته این موضوع نیز دقیق‌تر و به روزتر صورت خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار