کد خبر: 906356
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
هنوز ذبح دام در ميادين و خيابان‌هاي شهر زاهدان انجام و گوشت قرمز در همين مكان‌ها عرضه مي‌شود كه تهديدات بهداشتي زيادي به همراه دارد.

نادر ميرشكار مديركل صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان با اعلام اين خبر گفت: موضوع توليد گوشت در استان ما داراي مشكلاتي است كه عمده آنها تهديدات بهداشتي ناشي از روش‌هاي سنتي است كه همچنان وجود دارد.

وي افزود: عرضه بسياري از محصولات پروتئين هنوز در مركز استان به‌ صورت سنتي انجام مي‌شود به طوري كه هنوز ذبح دام در ميادين و خيابان‌هاي زاهدان در حال انجام و همان‌جا عرضه مي‌شود.

وي با بيان اينكه همچنان عرضه ميوه و تره‌بار در روز بازارها وجود دارد، ادامه داد: عرضه شير به روش سنتي و پخت و عرضه نان‌هاي سنتي هم در زاهدان رواج دارد. اين‌ها در واقع بدون نظارت و كنترل است، شهرداري در كنار دستگاه‌هاي اجرايي يكسري وظايفي در سطح شهر دارد.

ميرشكار با طرح سؤالي مبني بر اينكه اين مسائل در نظام بهداشتي ما چه جايگاهي دارد؟ گفت: در كنار اين‌ها محصولات صنعتي زيادي در استان وجود دارد كه در واحدهاي توليدي و در يك فرايند توليد، نظارت و كنترل مي‌شود و از لحاظ استاندارد نيز ارزيابي مي‌شود.

مديركل صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان ادامه داد: شايد 70 درصد برندهاي معروف كنسرو ماهي كشور در چابهار توليد مي‌شود از طرفي بهترين پاكت‌هاي بسته‌بندي كه در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كشور عرضه مي‌شود، در سيستان و بلوچستان توليد مي‌شود.

وي ادامه داد: آنچه مسلم است تا زماني كه ما نتوانيم موضوع سلامت و تغذيه را بر اساس وظايف حاكميتي و مردم فرهنگ‌سازي كنيم همچنان در رده‌هاي پايين امنيت غذايي قرار داريم و اين نمي‌تواند شرايط مناسبي براي استان باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار