کد خبر: 906349
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئيس جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات:
جشنواره حسنات به دنبال تبيين فرهنگ نيكوكاري از زبان هنر است

رئيس جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات اصفهان گفت: از ابتداي برپايي جشنواره به دنبال اين بوديم كه با زبان هنر، فرهنگ و ادبيات نيكوكاري را تبيين كنيم چراكه گوش شنوا در اين راه بيشتر است.

حسين ملايي با بيان اينكه جمع حاضر از بزرگان و هنرمندان كشور و صاحب نظران در اين بخش هستند، ابراز داشت: براي نخستين بار در كشور يك خيريه اقدام به برگزاري جشنواره فيلم كرده است كه اين امر در نوع خود بي‌نظير است.

وي با بيان اينكه از ابتداي برپايي جشنواره به دنبال اين بوديم كه با زبان هنر موضوع احسان و نيكوكاري را كه يك نياز اساسي بشر است در بطن جامعه نهادينه كنيم، تأكيد كرد: سعي ما اين است كه فرهنگ و ادبيات نيكوكاري را از زبان هنرمندان كشور بيان كنيم چراكه گوش شنوا در اين راه بيشتر است.

وي با اعتقاد بر اينكه در 7 سال گذشته جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات شاهد حضور هنرمنداني بي‌ادعا بوده است، گفت: شايد برگزاري اين جشنواره توسط نهادهاي دولتي نيازمند توقعات خاص و ويژه‌اي بود اما دوستان و هنرمندان ما بدون توقع در اين جشنواره حضور يافته و آثار بسيار ماندگاري را از خود به جا گذاشتند.

ملايي تأكيد كرد: همراهي نهادهاي مختلف استان با اين جشنواره را ارج مي‌نهيم كه تمام قد در كنار ما ايستادند و خواهش ما اين است كه اين جشنواره بومي و با موضوع خاص احسان و نيكوكاري را پاس بداريم.

رئيس جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات اصفهان با بيان اينكه سبقه فرهنگي استان اصفهان مي‌طلبد كه جشنواره فيلم بومي با اين ابعاد در آن برگزار شود، گفت: ما فرصتي طلايي در پيش‌رو داريم كه با توجه به چهره‌هاي فرهنگي استان و شهر از اين شرايط بهره برده و جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات را به نهادي پايدار در استان تبديل كنيم.

وي ادامه داد: اين نهاد پايدار چند ويژگي دارد، يكي اينكه توسط بخش خصوصي برگزار مي‌شود و ديگري اينكه در شهري پا گرفته است كه سبقه فرهنگ و آثار تمدني آن در ايران و دنيا زبانزد است و اميدواريم نهادهاي استان در راستاي ماندگاري اين جشنواره همكاري خود را با ما ادامه دهند.

ملايي با يادي از زاون قوكاسيان دبير فقيد جشنواره تأكيد كرد: در هفتمين جشنواره ملي فيلم كوتاه حسنات اصفهان كه يادگاري از زاون است، از همايون اسعديان و حسن اكليلي هنرمندان خير كشورمان و 3 خيريه معروف استان تجليل مي‌شود كه اميدواريم اين رويه در سال‌هاي بعدي نيز به نيكي ادامه پيدا كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار